شبکه‌های اجتماعی

مشخصات فنی آئودی ای‌تران منتشر شد

رونمایی رسمی در 17 سپتامبر

 چند روز پیش بود که آئودی ای‌تران در حال گذراندن آخرین تست‌های خود در کولورادو دیده شده بود. اکنون معلوم شده این آزمایش‌ها با چه هدفی انجام شده است. در مسیر پایکس پیک، آئودی سیستم احیای انرژی این خودرو را آزمایش کرد و به این نتیجه رسید که این سیستم می‌تواند تا 30 درصد از مسافت پیمایشی خود را احیا کند. به ازای هر کیلومتری که ای‌تران در سراشیبی حرکت می‌کند، می‌تواند یک کیلومتر اضافه هم به رنج قابل‌پیمایش خود اضافه کند. 

آئودی چطور توانسته است به این سیستم قدرتمند دست پیدا کند؟ این شاسی‌بلند پاک از سه حالت مختلف برای احیای انرژی باتری خود استفاده می‌کند. علاوه بر سیستم احیای انرژی از طریق ترمز که در اکثر خودروهای الکتریکی رایج است، آئودی ای‌تران از سیستم‌های احیای انرژی اتوماتیک و فعال نیز استفاده می‌کند که هر کدام در شرایط خاصی مثل پایین رفتن از سراشیبی، فعال می‌شوند و انرژی خود را بازآفرینی می‌کنند.
آئودی اطلاعات بیشتری هم درباره مشخصات فنی این مدل منتشر کرده است. ای‌تران مجهز به دو موتور الکتریکی است که قدرت خروجی خودرو را به 355 اسب بخار و گشتاور در لحظه 561 نیوتن‌متر می‌رسانند. یک حالت افزایش آنی قدرت نیز وجود دارد که به مدت 8 ثانیه، قدرت خروجی خودرو را به 402 اسب‌بخار و 664 نیوتن‌متر افزایش می‌دهد. آئودی گفته 0 تا 100 ای‌تران در کم‌تر از 6 ثانیه رخ می‌دهد و بیشینه سرعت آن 200 کیلومتر بر ساعت است.
قدرت باتری 95 کیلووات ساعتی ای‌تران به قدری است که بتواند با یک بار شارژ کامل، 400 کیلومتر را بپیماید. خبر خوب این است که این ارقام بر اساس چرخه آزمایشی قدیمی NEDC که در محیط آزمایشگاهی انجام می‌شد، به دست نیامده و بر اساس استانداردهای جدید WLTP به دست آمده که در شرایط واقعی‌تری خودرو را آزمایش می‌کند.
آئودی قصد دارد سال بعد با عرضه نسخه ای‌تران اسپرت‌بک، تفسیر جذاب‌تری را از این خودرو ارائه دهد. همچنین احتمال عرضه ای‌تران GT سدان برای رقابت با امثال تسلا مدلS نیز وجود دارد و حتی ممکن است شاهد معرفی یک ابرخودروی الکتریکی از سوی آئودی باشیم و این مدل احتمالا بر اساس کانسپتی که آئودی در فستیوال پبل بیچ اواخر این ماه معرفی می‌کند، تولید خواهد شد. 

نظر دهید


در همین زمینه