شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - لوسید ایر سفیر

قدرتمندتر از قبل



لوسید ایر سفیر به عنوان قدرتمندترین خودرو این شرکت معرفی شد. سفیر با داشتن سه موتور الکتریکی که دو عدد از آنها بر روی چرخ‌های عقب و یکی از آنها بر روی محور جلو نصب شده، خروجی بالای 1200 اسب‌بخار دارد. با این تفاسیر سفیر مستقیما تسلا اس پلاد را مورد هدف قرار داده است. سفیر می‌تواند نام قدرتمندترین سدان را در اختیار داشته باشد.


لوسید عدد نهایی و دقیق قوای محرکه این خودرو را اعلام نکرده و باید منتظر اطلاعات تکمیلی از این شرکت ماند؛ اما می‌توان حدس زد که با چنین توانی شتاب صفر تا 100 سفیر زیر 2 ثانیه باشد. با چنین شتابی، رسیدن به سرعت 160 کیلومتر بر ساعت تنها 4 ثانیه طول خواهد کشید و 1.4 مایل را زیر 9 ثانیه طی خواهد کرد.


وجود دو موتور بر روی هر چرخ در محور عقب باعث می‌شود تا در پیج‌ها گشتاور مابین چرخ‌ها تقسیم شود تا خودرو در بهترین حالت پیج را طی کند. در پیچ‌های تند، سیستم الکترونیکی چرخ داخلی را کنترل می‌کند و بیشترین گشتاور را به چرخ بیرون منتقل می‌کند تا از انحراف جلوگیری کند. برای عملکرد بهتر این سیستم‌ها، موتور‌های عقب از مبدل‌های حرارتی جدید و جریان خنک‌کاری بالاتر استفاده می‌کنند. باتری‌ها نیز قدرتمند‌تر از پیش شده‌اند و حرارت کمتری نسبت به گذشته ایجاد می‌کنند اما متاسفانه اطلاعات دقیق‌تری از آن منتشر نشده است.


سفیر
از سیستم تعلیق و فنر‌های سفت‌تر به علاوه دمپر‌های اصلاح شده استفاده می‌کند که داینامیک رانندگی متفاوت‌تری نسیت به گذشته خواهد داشت. تنظیمات سیستم ترمز ضد قفل، کنترل کشش، کنترل پایداری و فرمان الکتریکی نیز کاملا جدید شده‌اند. ترمز‌های سفیر به صورت استاندارد از نوع کربن سرامیک است.

 

 
زیر خودرو سفیر رینگ‌های جلو 20 و در عقب 21 اینچ قرار دارد که با تایر‌های PS4S میشلن پوشیده شده اما نکته مهم آن وجود یک صفحه آیرودینامیک فیبر کربن است که روی رینگ آلومینیومی U شکل پنج پره قرار می‌گیرد.


همانطور که از نام این خودرو پیداست، سفیر تنها در رنگ انحصاری Sapphire Blue با پکیج Stealth Look به صورت استاندارد عرضه خواهد شد. داخل کابین از صندلی‌های اسپرت پرمیوم با تنظیم برقی 18 جهته همراه با گرمکن، سردکن و ماساژور استفاده شده است.


لوسید تولید این خودرو را نیمه اول 2023 اعلام کرده است و رزرو آن را در ماه آگوست انجام خواهد داد. قیمت این خودرو 249 هزار دلار اعلام شده که هزینه ارسال تا مقصد نیز به آن اضافه خواهد شد.

 

نظر دهید