شبکه‌های اجتماعی

اشاره جگوار به هایپرکار جدید

با وجود هزینه‌های بالا

وقتی که جگوار از هایپرکارها صحبت می‌کند، ما فورا یاد کانسپت C-X75 این برند انگلیسی میفتیم که بسیار هم به مرحله تولید نزدیک شده بود اما در نهایت، تاییدیه مدیران جگوار را دریافت نکرد. این تصمیم همچنان برای بعضی از طرفداران جگوار، تلخ و ناراحت‌کننده است، اما اکنون که مدیر تیم مهندسان I-Pace، صحبت از هایپرکار تازه‌ای کرده است، این افراد هم می‌توانند امید تازه‌ای داشته باشند.
دیو شاو در مصاحبه با موتورینگ به احتمال عرضه یک هایپرکار تازه توسط جگوار اشاره کرده است. این هایپرکار البته ربطی به C-X75 ندارد، بلکه یک خودروی تمام‌الکتریکی است و طراحی و توسعه آن ممکن است کمی طول بکشد.
جدیدترین خودروی الکتریکی جگوار یعنی I-Pace اخیرا عرضه شده و با استقبال خوبی هم مواجه شده است. شاو در بخشی از مصاحبه خود درباره تمام‌الکتریکی شدن خودروها، گفت که جگوار نیز به لطف دستاوردهای جدید صنعت خودرو، می‌تواند به سراغ یک هایپرکار جدید الکتریکی برود. او حتی از ریماک و مک‌لارن به عنوان برندهایی موفق در زمینه ساخت هایپرخودروهای الکتریکی نام برد.
اگرچه ساخت خودروهای جدید، مخصوصا از نوع هایپرکار، بسیار هزینه‌بر و نیازمند زمان زیادی است، اما پلتفرم جدید I-Pace کاملا تطبیق‌پذیر است و از آن می‌توان برای خودروهایی کوچک‌تر یا بزرگ‌تر در کل خانواده جگوار و لندروور استفاده کرد. برای اینکه درک بهتری از هزینه‌های توسعه پلتفرم خودروهای الکتریکی داشته باشید، باید بگوییم که شرکت هندی صاحب جگوار یعنی تاتا، نزدیک به 25 میلیارد دلار فقط برای تحقیق و توسعه این خودروها خرج کرده است.
شاو معتقد است که پیشرانه الکتریکی، راه‌حل مناسبی برای صنعت خودرو است و از این فناوری می‌توان برای ساخت یک خودروی کوچک شهری تا یک هایپرکار قدرتمند و بسیار خشن استفاده کرد. مدل I-Pace شروع حرکت جگوار در در این زمینه است و در آینده خواهیم دید که مدیران این برند، چه مسیری برای آن پیش‌بینی کرده‌اند و تا چه حد، خود را به فناوری الکتریکی وابسته خواهند کرد. در حال حاضر، برنامه بلندمدت جگوار که بسیار جسورانه و شلوغ به نظر می‌رسد.
صرفا برای یادآوری بگوییم که کانسپت C-X75 یک هایپرکار بنزینی-الکتریکی بود که توسط یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر توربو و یک جفت موتور الکتریکی برای هر محور تغذیه می‌شد و قدرت خروجی آن به 500 اسب بخار می‌رسید. به ادعای جگوار، 0 تا 100 این خودرو زیر 3 ثانیه بود.

نظر دهید


در همین زمینه