شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - نیو EL7
نتایج جالب یک نظرسنجی

 

مشتریان بازار خودرو در ایالات متحده در حال حاضر نمی‌توانند خودروهای الکتریکی چینی را خریداری کنند، اما یک مطالعه جدید نشان داد که رانندگان زیر ۴۰ سال از این محصولات استقبال می‌کنند. این مطالعه نشان داد که ۷۶ درصد از آمریکایی‌های جوان‌تر به خرید یک خودروی الکتریکی چینی تمایل دارند.


علاقه کلی در بین ۸۰۰ پاسخ‌دهنده ۱۸ تا ۸۰ ساله به خودروهای الکتریکی چینی در این نظرسنجی که توسط AutoPacific انجام شده، به طور قابل توجهی کمتر بود و به ۳۵ درصد رسید. این به دلیل تردید در بین افراد بالای ۶۰ سال است که تنها ۲۶ درصد از آن‌ها مایل به در نظر گرفتن یک خودروی الکتریکی از برندهای چینی بودند. این عدم تمایل احتمالا به خاطر روابط پرتنش سیاسی بین دو کشور است.

البته احتمال متقاعد کردن برخی از افرادی که به گزینه «نه به الکتریکی‌های چینی» رای دادند وجود دارد. شانزده درصد از ۸۰۰ شرکت‌کننده گفتند که اگر خودروی الکتریکی چینی در داخل ایالات متحده ساخته شود، بیشتر مایل به خرید آن خواهند بود زیرا آن را بیشتر آمریکایی می‌بینند و به حمایت از اقتصاد محلی و کارگران محلی کمک می‌کنند.

تمام گروه‌های سنی نگرانی‌هایی در مورد امنیت داده‌های خودروهای چینی نشان دادند و این موضوع یکی از دلایلی بود که دولت بایدن برای ۴ برابر کردن مالیات بر خودروهای الکتریکی چینی در اوایل این ماه پافشاری کرد. البته این مطالعه نشان داد که خریداران جوان‌تری که به این خودروها علاقه‌مند بودند، تقریبا کمتر از پاسخ‌دهندگان مسن‌تر که به خرید خودروهای چینی علاقه‌مند نبودند، نگرانی‌های مربوط به حفاظت اطلاعات داشتند.

حتی با توجه به این که بسیاری از کسانی که مورد پرسش قرار گرفتند گفتند که یک خودروی الکتریکی چینی نمی‌خرند، آن چه که برای تیم AutoPacific برجسته و جالب بود، میزان آگاهی کلی خریداران آمریکایی درباره برندهای خودروسازی چینی بود. نکته‌ای که به اعتقاد آن‌ها نتیجه بیشتر دیدن شدن خودروها و برندهای چینی در شبکه‌های اجتماعی محبوب و پرکاربر است.

مطالعه دیگری هم ماه گذشته توسط AlixPartners انجام شده بود که نشان می‌داد ۵۸ درصد از کسانی که حاضرند برای خودروی بعدی خود یک مدل الکتریکی را مدنظر قرار دهند، با برندهای مطرح چینی مثل بی‌وای‌دی، لیپ‌موتور و نیو آشنا بودند.

نظر دهید