شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل تمام الکتریکی ام‌جی مارول R به اروپا رسید
اتومبیل فارسی - ام‌جی مارول آر

در سه نسخه کامفورت، لاکچری و پرفورمنس

 

 

ام‌جی با اتومبیل‌های الکتریکی خود به بازار اروپا هجوم برده و پرچمدار کاملا برقی دیگری را معرفی کرده است. ام‌جی مارول R قرار بود در ماه مارس به بازار معرفی شود اما این معرفی به ماه مه منتقل شد اما در نهایت در اکتبر معرفی شده است.

 

         بخوانید >  ام جی ماروِل آر 2021 معرفی شد

 

ام‌جی مارول R در واقع برای کسانی که بازار خودروهای چینی را دنبال می‌کنند، کاملا جدید نیست و سال 2020 به بازار چین عرضه شده است. در واقع ام‌جی مارول باز طراحی نسخه روئی مارول X است که در سال 2018 عرضه شده است.


استایل روئی مارول X در کنار نشان‌های جلو و عقب با مارول R استایل مشابهی دارد و چراغ‌های جلو و عقب نیز مدرن‌تر شده به یک خودرو شاسی‌بلند تیپیکال تبدیل شده است.


ام‌جی مارول R در سه نسخه کامفورت، لاکچری و پرفورمنس در دسترس مشتریان قرار گرفته است. هر دو نسخه کامفورت و لاکچری مجهز به دو پیشرانه الکتریکی در محور عقب بهره می‌برند و قدرت تولیدی این دو پیشرانه 177 اسب‌بخار و گشتاور آن 410 نیوتن‌متر است. شتاب صفر تا صد این ام‌جی الکتریکی 7.9 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن نیز 200 کیلومتر در ساعت است.


نسخه پرفورمنس در اصل دارای سه پیشرانه الکتریکی است که در واقع یک پیشرانه به محور جلو اتومبیل اضافه شده است. قدرت خروجی از پیشرانه‌های الکتریکی ام‌جی مارول R، 284 اسب‌بخار است و گشتاور تولیدی این نسخه 665 نیوتن‌متر است.


همچنین سرعت این نسخه از ام‌جی مارول در 4.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون رسیده و 200 کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت آن است.


ام‌جی مارول R تمام الکتریکی بر اساس مشخصات منتشر اتحادیه اروپا دارای باتری 70 کیلووات ساعتی است. در دو نسخه کامفورت و لاکچری حداکثر 402 کیلومتر با یکبار شارژ کامل را می‌توانند طی کنند و این در حالی است که در نسخه پرفورمنس 370 کیلومتر قدرت پیمایش دارد. همچنین ام‌جی مارول R در مدت 43 دقیقه تا 80 درصد با شارژرهای دی‌سی شارژ شده و همچنین سیستم Vehicle-TO-Load در این باتری به سیستم‌های الکتریکی خارجی اتومبیل اجازه می‌دهد تا حداکثر 2500 وات خودرو را زیر بار قرار داده و قابلیت تامین آن را دارد.


MG ادعا می‌کند اتاق مارول R پنج نفره با متریال تشکیل دهنده درجه یک و تجهیزات به شدت سخاوتمندانه پرشده است. صندوق عقب این خودرو 357 لیتر گنجایش داشته و در جلو نیز 150 لیتر برای ذخیره سازی بار در نظر گرفته شده است.


نمایشگر بزرگ 19.4 اینچی روی کنسول وسط نصب شده و بخش بزرگی از آن را اشغال کرده است. همچنین ام‌جی مارول R از همان سیستم صوتی iSMART بهره می‌برد که دیگر خودرو الکتریکی تازه معرفی شده ام‌جی ZS فیس‌لیفت نیز از آن بهره برده است، سیستم‌های اتصالی اپل کارپلی، اندروید آتو و آمازون وب سرویس با سیستم صوتی اتومبیل هماهنگ بوده و همچنین مارول R از نمایشگر دیگری به اندازه 12.3 اینچ برای پشت فرمان برخوردار است.


از دیگر امکانات ام‌جی مارول R می‌توان به سیستم تهویه مطبوع اتومبیل در دو ناحیه، 4 درگاه USB، سقف پانورامیک و روکش چرم صندلی‌ها اشاره کرد.


نسخه‌های لاکچری و پرفورمنس از دوربین 360 بهره‌مند است و همچنین نورپردازی محیطی، سیستم گرمایش صندلی‌ها و سیستم تولید صدای Bose اشاره کرد.


در حوزه ایمنی مارول R، از سیستم ام‌جی پیلوت بهره می‌برد که شامل 14 ADAS، که در واقع سیستم‌های کمکی برای راننده به شمار می‌آید، است.


در بازار اروپا MG Marvel R تمام الکتریکی در مدل‌های مشابهی همچون MG HS هیبرید و در رقابت با فولکس‌واگن ID.4، اشکودا انیاک iV و کیا نیرو الکتریکی به فروش می‌رسد.

 

        بخوانید >   اولین اسکچ‌های اشکودا انیاک iV منتشر شد

 

قیمت ام‌جی مارول 46 هزار 304 دلار برای نسخه کامفورت، 50 هزار و 932 دلار برای نسخه لاکچری و 55 هزار و 563 دلار برای نسخه پرفورمنس در نظر گرفته شده است که پرچمدار ام‌جی مارول R در نسخه پرفورمنس بالاترین قیمت را در میان محصولات ام‌جی دارد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه