شبکه‌های اجتماعی

Automobile Farsi - 2024 Polestar 3
Automobile Farsi - 2024 Polestar 3
با پیمایش 482 کیلومتر و شارژ سریع

 

پولستار 1 خودرویی خاص و مهیج بود که باعث شد نام این شرکت به عنوان یک خودروساز برقی و نه به عنوان یک زیرمجموعه پرفورمنس از ولوو بر سر زبان‌ها جاری شود. آنها سپس پولستار 2 را در کلاس کامپکت‌های لوکس الکتریکی معرفی کردند که گزینه‌ای مقرون به صرفه برای مقابله با تسلا بود و حالا اولین شاسی بلند برقی این شرکت با کد 3 معرفی شد.


طراحی خارجی خودرو پولستار 3 از مدل‌های 1 و 2 وام گرفته و به شدت جذاب است. دو مدل پیشین با اینکه الکتریی بودند از جلوپنجره مشبک سود می‌بردند، اما پولستار 3 از چنین طرحی استفاده نمی‌کند. یک جلوپنجره تو پُر مانند دیگر خودروهای این کلاس طراحی شده که پشت آن رادار‌های این خودرو نگهداری می‌شود. چراغ‌های موسوم به چکش ثور در  پولستار 3 به صورت دو تکه و بسیار نازک‌تر از دو مدل قبلی طراحی شده تا با فرمت کلی این نما هماهنگ باشد. اگر دنبال کننده اخبار و محصولات پولستار باشید با نگاه به این خودرو فورا یاد کانسپت Precept که سال 2020 رونمایی شد خواهید افتاد خصوصا فرم چراغ‌ها، استایل کوپه بدنه و رینگ‌های 21 و 22 اینچ که عینا همان طرح را دارند.


از پولستار 3 به عنوان شاسی بلند الکتریکی پرفورمنس یاد می‌شود که با ضریب درگ 0.29 یکی از بهترین‌ها در این کلاس به حساب می‌آید. البته باید به یاد داشته باشید که در این بخش مرسدس بنز EQS با 0.20، تسلا مدل X با 0.24 و ب‌ام‌و iX با 0.25 dc بهترین عملکرد را در مقابل جریان هوا دارند.


زیر بدنه سیال و زیبا، معماری 400 ولت همراه با پک باطری 111 کیلووات ساعت (ظرفیت قابل استفاده: 107 کیلووات ساعت) همراه با دو موتور الکتریکی وجود دارد. این مجموعه باعث می‌شود تا پولستار 3 برد مسافت 482 کیلومتر را با یکبار شارژ در چرخه EPA داشته باشد. این شاسی بلند می‌تواند با شارژر DC 250 کیلووات شارژ شود که طی مدت زمان 30 دقیقه باطری را از 10 به 80 درصد می‌رساند. این سریع‌ترین زمان شارژ در این کلاس محسوب می‌شود. یک پمپ حرارتی به صورت استاندارد بر روی  پولستار 3 نصب شده که برد مسافت را در فصل زمستان و تابستان افزایش می‌دهد و باطری‌ها را در بهترین عملکرد خود نگه می‌دارد. پولستار 3 از شارژ دو طرفه نیز پشتیبانی می‌کند.


دو موتور نصب شده بر روی این خودرو، 489 اسب‌بخار قدرت و 813 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند تا شاسی بلند  پولستار  را طی مدت زمان 4.9 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برساند. با انتخاب پکیج پرفورمنس، خروجی و شتاب این موتورها به 517 اسب‌بخار، 909 نیوتن‌متر گشتاور و 4.5 ثانیه می‌رسد. این پکیج رینگ‌ها را به 22 اینچ ارتقا می‌دهد و دور آنها را با لاستیک‌های پیرلی P-Zero به سایز 265 جلو و 295 عقب می‌پوشاند. سوپاپ و کمربند طلایی به همراه حالت رانندگی بهینه از دیگر مواردی است که این پکیج به پولستار 3 اضافه خواهد کرد. با انتخاب این پکیج، برد مسافت از 482 کیلومتر به 434 کیلومتر بر ساعت کاهش پیدا می‌کند.

 


داخل کابین، نمایشگر 14.5 اینچ عمودی سیستم اطلاعات و سرگرمی با جدیدترین سیستم عامل اندروید خودرویی پولستار کنسول مرکزی را زیباتر و امکاناتی نظیر گوگل مپ داخلی، دستیار صوتی گوگل، آپدیت هوایی و اپل کار پلی بی‌سیم را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.


هر دو پکیج پلاس و پایلوت به صورت استاندارد در پولستار 3 با امکاناتی مانند سیستم صوتی Bowers & Wilkins به همراه 25 بلندگو، سیستم وکیوم درها، گرمکن فرمان، گرمکن صندلی‌های عقب و رینگ‌های 22 اینچ در پکیج پلاس و جدیدترین و بهترین تجهیزات فعال ایمنی در پکیج پایلوت شامل کروز کنترل تطبیقی پیشرفته با قابلیت توقف و حرکت تا سرعت 80 کیلومتر بر ساعت، دستیار پارک و نمایشگر هدآپ دیسپلی ارائه می‌شوند.


پولستار 3 تنها در تریم دور برد و دو موتور عرضه می‌شود و ممکن است که در ادامه نمونه‌های دیگر و مقرون به صرفه‌تری از این خودرو تولید شود. قیمت این مدل از 85.300 دلار با هزینه حمل 1400 دلار شروع می‌شود و با اضافه شدن پکیج 6 هزار دلاری پرفورمنس قیمت آن را به 91.300 دلار می‌رساند. عرضه این خودرو اواخر 2023 برنامه ریزی شده است.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه