شبکه‌های اجتماعی

هونگچی E-QM5، سدان VIP با چهره عجیب
Automobile Farsi -Hongqi e-QM5

 در نمایشگاه اتومبیل شانگهای رونمایی شد


هونگچی در نمایشگاه خودروی شانگهای در کنار L کانسپت و S9 هیبریدی مفهومی تجربه دیگری در دسته خودروهای الکتریکی به نمایش گذاشته است. اتومبیلی که از نظر سبک طراحی شباهت بسیاری به شاسی‌بلند لوکس E-HS9 دارد و با چراغ‌های عجیب در جلو و جلوپنجره‌ای که با خطوط کرومی عمودی خود روئی جینگ مفهومی را تداعی می‌کند، هونگچی E-QM5 نام دارد.


هونگچی E-QM5 راحتی فوق العاده‌ای را برای چهارسرنشین اتومبیل فراهم می‌کند و صندلی‌های منحصر به فرد چرمی با کنسول نسبتا بزرگی از جنس فیبر کربنی و آلومینیوم به رنگ سیاه و تلفیق آن با قهوه‌ای از هم جدا شده‌ است.


صفحه نمایش شبیه به یک تبلت بزرگ روی داشبورد قرار گرفته و چون عملا دکمه فیزیکی خاصی تعبیه نشده، به نظر می‌رسد کارکرد آن برای کنترل انواع عملکردهای خودرو است البته به غیر از سه دکمه‌ای که برای دستور فرمان، ترمز دستی برقی و چرخ خطر در وسط کنسول تعبیه شده و همچنین دکمه‌های دیگر که مربوط به صندلی‌های برقی و پنجره‌ها است، هونگچی E-QM5 دکمه دیگری ندارد.


نکته‌ای که رسانه‌های چینی در مورد هونگچی E-QM5 اظهار داشتند، بزرگ بودن این اتومبیل است، ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 5040، 1910 و 1569 میلی‌متر است، همچنین فاصله بین دو محور این اتومبیل 2990 میلی‌متر بوده که در واقع از ب‌ام‌و سری 5 هم بزرگ‌تر است.


باتری 55 کیلووات‌ساعت در نظر گرفته شده برای هونگچی E-QM5، 134 اسب‌بخار قدرت داشته و نیروی آن به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. در آزمایش رانندگی NEDC میزان پیمایش محاسبه شده برای این اتومبیل 431 کیلومتر در یک بار شارژ کامل است. به نظر می‌رسد این اتومبیل قیمتی بین 30 تا 46 هزار دلار داشته باشد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه