شبکه‌های اجتماعی

هونگچی L کانسپت، شاهکار هنری قدیمی‌ترین خودروساز چین
Automobile Farsi - Hongqi L Concept

در نمایشگاه اتومبیل شانگاهای 2021 رونمایی شد


هونگچی قدیمی‌ترین خودروساز چین است که در سال 1985 تاسیس شد. در ابتدا تولیدات این شرکت تنها به مقامات دولتی سطح بالا اختصاص می‌یافت، اما رفته رفته دسترسی به محصولات این شرکت برای عموم مردم نیز آزاد شد. با این حال تا چند سال پیش که مدیر بازاریابی این برند تغییر کرد، استقبال عموم از این برند لوکس چندان بالا نبود. با تغییراتی که از سه سال گذشته در تیم مدیریتی و سبد محصولات این برند اتفاق افتاد، هونگچی به یک آتشفشان در حال فوران تبدیل شد.


فروش کم‌تر از 5000 دستگاه در سال این برند در مدت چند سال به بیش از 200هزار دستگاه در سال 2020 رسید. حالا هونگچی نمایشگاه اتومبیل شانگهای را یک فرصت مناسب دانسته تا اشاره‌ای به آینده خود داشته باشد. این اتفاق با یک شاهکار هنری به نام هونگچی L کانسپت رخ داده است. سدانی بسیار لوکس و مدرن که با ظرافت تمام ساخته شده و هر قسمت از آن می‌تواند چشم شما را خیره کند.


هونگچی L کانسپت یک سدان بزرگ با خطوط بدنه ساده و عضلانی است. ترکیب بدنه بنفش آن با سقف سفید رنگی که شیب ملایمی به سمت پایین دارد، فرم بدنه یک GT را به این خودرو داده است. نکته جالب در نمای عقب این خودرو پترن لوزی شکلی است که است که از روی سقف تا جایی که باید شیشه عقب باشد امتداد یافته است. شیشه جلوی هونگچی L کانسپت تا ستون B امتداد پیدا کرده و برای سرنشین‌های عقب نیز سقفی شیشه‌ای تعبیه شده است.


جلوپنجره بزرگ هونگچی L کانسپت با تقسیم بندی عمودی، چراغ‌های LED با گرافیک منحصر به فرد، چرخ‌های غول‌پیکر با رینگ‌های پر پره و نشان برجسته پرچم سرخ روی در موتور، همگی قصد رساندن یک پیام را دارند؛ در آینده‌ای نه چ ندان دور باید هونگچی را به عنوان یک بازیگر جدی در تولید اتومبیل‌های سلطنتی پذیرفت.


جز این که هونگچی L کانسپت در سال 2023 برای تولید آماده می‌شود، جزییات رسمی بیشتری از این اتومبیل منتشر نشده است. اما شگفتی‌های ظاهری آن همچنان ادامه دارد. در های کناری هونگچی L کانسپت مانند محصولات رولزرویس باز می‌شود. درون کابین آن از پوشش چرمی بنفش استفاده شده که از دیرباز رنگی سلطنتی بوده که در کنار تزیینات طلایی و چوبی قرار گرفته است. درون درها نیز از نورپردازی خاص و کهکشانی استفاده شده است.


نکته اصلی در کابین این خودرو سه سرنشین بودن آن است. هونگچی صندلی سرنشین جلو را حذف کرده تا سرنشین عقب فضایی راحت‌تر داشته باشد. همچینی در این خودرو خبری از فرمان نیست که احتمالا هونگچی با این کار قصد داشته به مجهز بودن سدان جدید خود به سیستم خودران اشاره کند. ویژگی عجیب دیگر کابین هونگچی L کانسپت آویزهای بین صندلی‌های عقب است که به کریستال‌های لوستر شباهت دارد.

 

نظر دهید


در همین زمینه