شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - چانگان E0
Zhuge ، برند الکتریکی جدید چانگان

 

چانگان طی اطلاعیه‌ای جدید اعلام کرده، کراس‌اوور الکتریکی جدید خود را با کد CD701 و تحت برند ژوگ در ماه سپتامبر رونمایی می‌کند. چانگان ابتدای ماه جاری، نام تجاری جدید E0 را به ثبت رسانده که بعید نیست نام اصلی این خودرو که قرار است با Nio ES8 و BYD Tang رقابت کند این باشد.


Zhuge سال 2022 تاسیس شد و یک برند الکتریکی رده بالا از چانگان به حساب می‌آید. این برند تا کنون سه مدل CD701, CD570, C798 را به بازار عرضه کرده و حالا در صدد معرفی مدل دیگری است. چانگان E0 بر اساس معماری SDA چانگان توسعه پیدا کرده و 5000 میلی‌متر طول، 1970 میلی‌متر عرض، 1630 میلی‌متر ارتفاع و 3100 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد. چانگان E0 با توجه به طول و فاصله بین دو محور مناسب برای حمل 7 سرنشین، تنها به صورت 2 ردیفه و 5 سرنشین تولید خواهد شد. عکس‌های موجود نشان می‌دهد خبری از دستگیره در نیست و بدنه بسیار سیال و آیرودینامیک طراحی شده است.


مانند بسیاری از خودروهای روز، آینه‌های جانبی جای خود را به دوربین‌ها داده‌اند. پیش بینی می‌شود چانگان E0 به غیر از دوربین‌های جانبی به سنسور لیدار، millimeter wave radar و رادار اولتراسونیک مجهز شده باشد تا رانندگی خودران سطح بالا را ارائه دهد.


داخل کابین چانگان E0 خبری از نمایشگر پشت فرمان که به صورت بیضی با لوگو نورانی E0 قرار گرفته نیست و به جای آن هدآپ دیسپلی به صورت استاندارد نصب شده است. کنترل‌های فیزیکی در چانگان E0 به صورت کامل حذف شده و تنها یک نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعات و سرگرمی در مرکز داشبورد قرار گرفته که به صورت شناور در اختیار سرنشینان قرار می‌گیرد.


مشخصات فنی این کراس‌اوور منتشر نشده است.

 

 

نظر دهید