شبکه‌های اجتماعی

هزینه نگهداری خودروهای برقی بیشتر است یا بنزینی؟
اتومبیل فارسی - مقایسه هزینه نگهداری خودروهای برقی و بنزینی

تحقیق روی 19 میلیون خودرو بین سال‌های 2016 تا 2019

 


در حالی که خودروهای برقی مزایای زیادی نسبت به خودروهای بنزینی در بحث توان تولیدی، مصرف انرژی و آلایندگی دارند، اما به نظر می‌رسد هزینه نگهداری آنها بالاتر است. نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که انتظار می‌رود سرویس خودروهای برقی در سه ماهه نخست پس از تحویل آن‌ها برای مالکین 2.3 برابر بیشتر از خودروهای بنزینی باشد.

 

به گزارش پایگاه خبری اتومبیل فارسی به نقل از ایران جیب، مؤسسه وی پردیکت در این باره می‌گوید هزینه سرویس خودروهای برقی بالاتر از خودروهای بنزینی است اما انتظار می‌رود در طول زمان این فاصله کم‌تر شود. این مؤسسه همچنین گفته، پس از یکسال هم هزینه سرویس خودروهای برقی 1.6 برابر خودروهای بنزینی خواهد بود. البته این مؤسسه اضافه می‌کند که پس از حدود 9 ماه از تحویل این خودروهای هزینه‌های 78 درصد کاهش می‌یابد.

 

لازم به ذکر است که بخش قابل توجهی از این هزینه‌ها از سوی شرکت‌های سازنده تأمین می‌شوند و مربوط به گارانتی است. این نتایج از محل تحقیق روی 19 میلیون خودرو تولید شده بین سال‌های 2016 تا 2019 به دست آمده است.

 

رئیس مؤسسه وی‌پردیکت می گوید یکی از مشکلات استفاده از خودروهای برقی این است که بسیاری از تعمیرکاران هنوز نسبت به خرابی‌های آن آگاهی ندارند و بسیاری از اتفاقات برای آن‌ها تازگی دارد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه