شبکه‌های اجتماعی

هونگچی S9، چینی میلیون دلاری
Automobile Farsi - Hongqi S9

ابر خودروی هونگچی در نمایشگاه شانگهای 2021 رونمایی شد


برای طراحی این هایپرکاری که قرار است آینده را به تصویر بکشد، جوینت ونچر سیلک-فاو (Silk-FAW) دقیقا همان‌جایی رفت که سلیقه مشتریان این خودروها را می‌دانند و انتظار می‌رود یک ابر خودرو از آن‌جا ظهور کند؛ ایتالیا. نتیجه این شد که این ابر خودرو دقیقا تمام آن ویژگی‌هایی که از آن دارید را در خود دارد.


هونگچی S9، همانگونه که در نسخه کانسپتش وعده داده شده بود، در مدت 1.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت 400 کیلومتر بر ساعت برسد. این مهم به پشتوانه پیشرانه هیبریدی 1400 اسب بخاری آن قابل دستیابی است . توانی که به واسطه یک موتور درونسوز V8 توربو و کمک سه موتور الکتریکی به دست می‌آید.

 

      بخوانید-> هونگچی L کانسپت، شاهکار هنری قدیمی‌ترین خودروساز چین


سرپرست تیم طراحی هونگچی S9، والتر د سیلوا، طراح خودروهای افسانه‌ای بوده است. او در کارنامه کاری خود طراحی خودروهایی مانند آئودی R8، لامبورگینی اگوایستا و حتی خودروهای پرفروش‌تر مانند فولکس‌واگن شیروکو مدرن را دارد.


او درباره طراحی ابر خودروی هونگچی می‌گوید: «ما ویژگی‌های فنی و ظاهری هونگچی S9 را با مهارت بالایی طراحی کردیم تا زمانی که به بالاترین نقطه تعادل بین آئرودینامیک، تناسبات و زیبایی برسیم. هیچ جزئیاتی به شانس واگذار نشده است. نتیجه این توجه به جزئیات، ظاهری بدون زمان است که ذات زیبایی را تعریف می‌کند.»


هونگچی S9 نخستین بار در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت 2019 رونمایی شد و از آن زمان تغییراتی را پشت سر گذاشته و دارای طراحی ساده‌تری است. علاوه بر این به جای رنگ آبی نمونه مفهومی، هونگچی این بار از رنگ قرمز برای بدنه این خودرو استفاده کرده است.


تنها 99 دستگاه از هونگچی S9 از خط تولید این شرکت خارج خواهد شد. این خودرو 1.45 میلیون دلار قیمت خواهد داشت، چیزی که از عدد اعلام شده برای نمونه اولیه، به مراتب کم‌تر است. پیش بینی می‌شود اولین نمونه‌های هونگچی S9 در سال 2022 به مشتری‌های این خودرو تحویل داده شود.

نظر دهید


در همین زمینه