شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - سیتروئن Ami Tonic
سیتروئن My Ami Tonic به بریتانیا رسید

 

در حالی که سیتروئن Ami Tonic به صورت گسترده در آمریکا شمالی در دسترس نیست، در اروپا این خودرو تبدیل به یکی از محبوب‌ترین میکروکارهای الکتریکی شده است. در اروپا نوجوانان زیر 18 سال که گواهینامه ندارند نیز می‌توانند به صورت قانونی پشت فرمان این خودرو بنشینند و با آن رانندگی کنند. حالا این خودرو با یک نسخه ویژه آماده ورود به بازار بریتانیا شده است.


این خودرو ویژه My Ami Tonic نام دارد که رنگ بدنه آن khaki ( در اینجا رنگ خاکی در اصل طوسی است؛ اما در کشور ما به رنگ قهوه‌ای کمرنگ خاکی می‌گویند. ) و زرد همراه با رینگ‌های سفارشی با همین ترکیب رنگ است. این نمونه دارای روف ریل تزئینی است زیرا قابلیت استفاده ندارد و همچنین در نمای جلو به واسطه قاب مشکی دور چراغ و نوار مشکی رنگ بالای آنها طرحی مانند عینک آفتابی ایجاد شده که جذابیت این کوچولو برقی را بیشتر می‌کند.


اگر دقت کنید علامت‌های مثبت و منفی بر روی درب‌ها و بدنه خودرو My Ami Tonic خواهید دید که در کابین نیز تکرار شده است. همچنین فلش‌ها و یک تکه زرد رنگ که بر عکس یکدیگر هستند نیز بر روی درب‌ها کشیده شده که نشان دهنده جهت باز شدن درب‌ها هستند. این خودرو عجیب درب‌های برعکس باز شو دارند که شاید برای متوجه شدن آن و بررسی علاپم روی درب نیاز به زمان کافی داشته باشید. به هر ترتیب سیتروپن برای اینکه دستگیره درب‌ها و نوع باز شدن آنها برای سرنشینان مشخص شود از علامت‌های زرد رنگ داخل کابین استفاده کرده است.


خودرو My Ami Tonic به صورت استاندارد دارای استند نگهدارنده تلفن هوشمند، سه سطل آشغال، توری روی درب‌ها، قلاب کیف، موکت‌های چهار فصل و توری مرکزی جدا کننده است که برای یک خودرو کوچک شهری اندازه به نظر می‌رسد. داخل خودرو یک دانگل برای اتصال تلفن هوشمند به برنامه My Citroen است که اطلاعات بیشتری از خودرو در اختیار راننده قرار می‌دهد.

 


برای این نمونه ویژه هیچ ارتقا فنی صورت نگرفته است و قوای محرکه این خودرو همچنان یک موتور الکتریکی به قدرت 8 اسب‌بخار خواهد بود. نیرو بخش موتور الکتریکی یک پک باطری 5.5 کیلووات ساعت است که بسته به نوع رانندگی و شرایط جاده می‌تواند با یکبار شارژ 70 کیلومتر را طی کند. حداکثر سرعت این خودرو 45 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.


بسته به بازار‌های اروپا نوع خودرو My Ami Tonic نیز تغییر می‌کند. از این خودرو به عنوان یک خودرو باری کوچک برای شهر‌های کوچک‌تر استفاده می‌شود و یا اخیرا سیتروئن یک نسخه باگی از این خودرو معرفی کرد که به سرعت فروخته شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه