شبکه‌های اجتماعی

اورا هائومائو، کپی چینی پورشه پانامرا
اتومبیل فارسی - اورا هائومائو

نمایشگاه اتومبیل شانگهای 2021

 

گریت‌وال اولین تصاویر رسمی از محصول الکتریکی جدید خود را منتشر کرئ. این خودرو که با نام اورا هائومائو معرفی شده، شباهت زیاد به محصولات پورشه دارد.


اورا زیرمجموعه‌ای از گروه گریت وال است که فعالیت خود را در سال 2018 آغاز کرده و به طور ویژه بر تولید خودروهای الکتریکی تمرکز دارد.

 

نام هائومائو در زبان چینی به معنای «گربه-رعد و برق» است. نام دیگر محصولات اورا نیز از ترکیب با واژه گربه به دست آمده است؛ مانند «گربه خوب»، «گربه سیاه»، «گربه بزرگ» و «گربه سفید». ویژگی مهم این خودروی الکتریکی ارزان قیمت، ظاهر آن است که در وصفی کوتاه می‌توان آن را نسخه‌ای کوچک شده از پورشه پانامرا 970 دانست. این نسل از پورشه پانامرا در فاصله سا‌ل‌های 2009 تا 2016 تولید می‌شد.

 

هر چند می‌توان طراحی اورا هائومائو همسو با دیگر محصولات این برند دانست، اما فرم رو پایین سقف در قسمت عقب خودرو و همچنین قاب و شکل پنجره‌های کناری، شباهت آن را پورشه پانامرا را انکار ناپذیر می‌کند.
اورا هائومائو در حال حاضر به عنوان یک خودروی کانسپت شناخته می‌شود و احتمالا نسخه تولید انبوه آن با ساده سازی و حذف برخی امکانات همراه خواهد بود. برای نمونه احتمالا دوربین‌های کناری با آینه‌های سنتی جایگزین می‌شود و یا سقف شیشه‌ای یکپارچه آن با سانروف پانوراما جایگزین خواهد شد.

 

اورا هائومائو هفته آینده در جریان نمایشگاه اتومبیل شانگهای به صورت رسمی رونمایی خواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه