شبکه‌های اجتماعی

بی‌وای‌دی Seal تمام برقی رونمایی شد
Automobile Farsi - 2023 BYD Seal EV

معرفی رقیب شایسته تسلا مدل 3 در چین


بی وای‌دی تصاویر نمای بیرونی مدل جدید خود منتشر کرد. بی‌وای‌دی Seal، یک اتومبیل تمام الکتریکی چهار در است که بر پایه کانسپت اوشن X طراحی شده است. این خودرو بر پایه ای-پلتفرم 3.0 که یک ساختار جدید برای خودروهای الکتریکی بی‌وای‌دی است طراحی شده و به صورت رسمی در نمایشگاه اتومبیل پکن رونمایی خواهد شد.


بی‌وای‌دی سیل ( Seal به معنی فوک)، ادامه دهنده شیوه نامگذاری جدید اسن شرکت است که در آن خودروهای تمام الکتریکی نام خود را از موجودات زنده اقیانوس می‌گیرند، مانند بی‌وای‌دی دلفین و خودروهای PHEV نام خود را از کشتی‌های جنگی مانند Destroyer می‌گیرند.


از نظر ظاهری، بی‌وای‌دی سیل یک نسخه تکامل یافته از کانسپت اوشن ایکس است که سال به نمایش گذاشته شد. انحناها و خطوط روی بدنه و همچنین فرم کلی چراغ‌ها، ارتباطی آشکار با کانسپت سال گذشته بی‌وای‌دی دارد و در یک نگاه کلی، رشد باور نکردنی خودروسازان چینی را در زمینه طراحی به نمایش می‌گذارد.


بر اساس اطلاعات منتشر شده، طول کلی بی‌وای‌دی سیل 4800 میلی‌متر است و این عدد برای عرض و ارتفاع آن به ترتیب 1875 و 1460 میلی‌متر است و همچنین فاصله بین دو محور آن 2920 میلی‌متر است که عددی قابل توجه برای خودرویی در این سگمنت به شمار می‌رود. با این ابعاد، بی‌وای‌دی سیل کمی از تسلا مدل 3 بزرگ‌تر است و بیشتر با خودروهایی مانند ب‌ام‌و i3 eDrive35L و نیو ET5 قابل مقایسه است.


با توجه به انتشار اطلاعات همولوگیشن ای-پلتفرم 3.0 بی‌وای‌دی، جزییاتی نیز از ویژگی‌های فنی این خودرو به دست آمده است. بی‌وای‌دی سیل با یک موتور در عقب عرضه می شود که با دو قدرت 201 و 308 اسب بخار قابل ارائه است. نسخه پرچم‌دار این خودرو نیز به دو موتور الکتریکی مجهز شده که ترکیب موتور 214 اسب بخاری در جلو و موتور 308 اسب بخاری در عقب، به این سدان چینی اجازه می‌دهد در 3.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. باتری‌های تیغه‌ای 800 ولتی بی‌وای‌دی به این خودرو اجازه می دهد 700 کیلومتر با یک شارژ بپیماید. وابسته به تیپ‌بندی، وزن بی وای دی سیل بین 1885 تا 2150 کیلوگرم متغیر است که این اختلاف وزن به اندازه باتری های و تعداد موتورها بستگی دارد.


بر اساس اعلام رسانه‌های محلی چین، بی‌وای‌دی سیل بین 34500 تا 44000 دلار قیمت خواهد داشت که به مراتب از تسلا مدل 3 با قیمت پایه 53400 دلاری ارزان‌تر است. نکته جالب در مورد بی‌وای‌دی سیل این است که بی‌وای‌دی فعلا قصد ندارد آن را در بازار چین عرضه کند و فروش آن از سال 2023 با نام Atto 4 در استرالیا آغاز می‌شود و به دنبال آن در بازارهای اروپا و احتمالا آمریکا نیز عرضه خواهد شد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه