شبکه‌های اجتماعی

شتاب 2.9 ثانیه‌ای و پیمایش 1000 کیلومتر برای بی وای دی اوشن-X
اتومبیل فارسی - بی وای دی اوشن ایکس کانسپت

هیولای جدید بی وای دی معرفی شد

 

بی وای دی به تازگی از کانسپت جدید خود به نام اوشن-X رونمایی کرده است. بی وای دی اوشن-X قرار است به عنوان یک سدان متوسط الکتریکی با عملکرد بالا وارد خط تولید شود.


در برخورد اول با بی وای دی اوشن-X، طراحی متقاوت آن نسب به دیگر محصولات بی‌وای‌دی جلب توجه می کند. در طراحی این خودرو فعلا خبری از المان‌های صورت اژدها (Dragon Face) نیست؛ چراغ‌ها فرمی باریکی و ماتریسی دارند، رینگ‌های آن فرمی فرورفته دارد و به طور کامل فضای چرخ‌های پر شده است. علاوه بر این طراحی کلی خودرو فرمی آئرودینامیکی دارد و طبق اعلام شرکت، ضریب درگ بی وای دی اوشن-X تنها 0.21 است.


BYD از انتشار جزییات فنی این خودرو خودداری کرده است، اما اعلام کرده این خودرو بر پایه پلتفرم الکتریکی جدید این شرکت یعنی ای-پلتفرم 3.0 طراحی شده که مجموعه‌ای خودروهای الکتریکی بر اساس آن ساخته خواهد شد. یکی از این خودروها، بی‌وای‌دی یوآن پلاس است که چندی پیش اطلاعات و تصاویر اولیه آن منتشر شد. طبق ادعای بی وای دی، این پلتفرم طراحی و توسعه و خودروهای الکتریکی هوشمند در سطح دنیا را تسهیل خواهد کرد و از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به بهره‌مندی از «باتری‌های فوق‌ ایمن تیغه‌ای» و همچنین «اولین پیشرانه الکتریکی 8 در 1 دنیا» در آن اشاره کرد.


بی‌ وای دی همچنین اعلام کرده این پلتفرم امکان دستیابی به پیمایش‌های بالای 1000 کیلومتر با هر شارژ را فراهم می‌کند. همچنین امکان شارژ فوق سریع 800 ولت برای آن فراهم است، به این معنی که در مدت کوتاه 5 دقیقه شارژ لازم برای پیمایش 150 کیلومتر را دریافت می‌کند.


از دیگر ویژگی‌های جذاب بی وای دی اوشن-X کانسپت می‌توان به پیشرانه عملکرد بالا و سیستم تمام چرخ محرک آن اشاره کرد. بی وای دی اعلام کرده این سیستم محرک امکان دستیابی به شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت 2.9 ثانیه‌ای را فراهم می‌کند و در عین حال مصرف انرژی آن به مدل‌های دو چرخ محرک شبیه است.


در صورتی که بی وای دی اوشن-X وارد چرخه تولید شود، می‌تواند تاثیر شگفت‌ آوری بر بازار خودروهای الکتریکی داشته باشد، زیرا علاوه بر عملکرد فوق العاده پیشرانه، میزان پیمایش آن با هر شارژ به مراتب از دیگر خودروهای موجود در بازار بیشتر خواهد بود.

 

نظر دهید


در همین زمینه