شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مرسدس بنز EQT
بُرد مسافت 281 کیلومتر

 

می سال گذشته، مرسدس بنز از کانسپت EQT رونمایی کرد و حالا پس از گذشت یکسال نسخه تولیدی این خودرو بدون شباهت به مدل کانسپت معرفی شد. با معرفی نسخه استاندارد، مرسدس بنز از کانسپت EQT Marco Polo1 این نیز رونمایی کرد.


مرسدس بنز EQT از یک پک باطری 45 کیلوات ساعت بهره می‌برد که با یکبار شارژ می‌تواند 281 کیلومتر پیمایش داشته باشد. این پک باطری، نیروی مورد نیاز موتور الکتریکی 121 اسب‌بخار و 245 نیوتن‌متر گشتاور را تامین می‌کند که برای یک ون کوچک مناسب به نظر می‌رسد. این باطری با استفاده از شارژر‌های سریع DC طی مدت زمان 38 دقیقه از 10 درصد به 80 درصد می‌رسد.


ابتدا نسخه محور کوتاه مرسدس بنز EQT که ابعاد کلی 4498/ 1859 و 1819 میلی‌متر دارد تولید می‌شود و انتظار می‌رود در آینده نسخه محور بلندتر این خودرو نیز تولید شود. از نظر بصری، نسخه تولیدی هیچ شباهتی به کانسپت 2021 آن ندارد. مرسدس بنز EQT مانند مدل‌های درونسوز از جلوپنجره با خطوط افقی استفاده می‌کند که برای عبور جریان هوا باز هستند و چراغ‌ها نیز از نوع معمولی هستند. زیر سپر ورودی هوا در نظر گرفته شده و خبری از سپر صاف و سیقلی نیست. مرسدس برای عدم تداخل با T کلاس، المان‌های مخصوصی برای EQT در نظر گرفته تا از آن متمایز شود.


EQT Marco Polo1 با سقف چادری که با باز شدن آن فضای ایستادن بیشتری به سرنشینان می‌دهد در کنار امکانات شستشو، یخچال کوچک 16 لیتر، کشوهای متعدد، دو صندلی نیمکتی، گاز کشویی و میز تاشو هیجان بیشتری به این ون کوچک می‌بخشد. زمان خواب که فرا رسد، یک تخت خواب به ابعاد 1.15 در 2 متر وجود دارد که با بازکردن آن می‌توان خوابی آسوده داشت. قسمت بازشو چادری نیز دارای یک فضای خواب به اندازه 0.97 در 1.97 متر با فنر دیسکی از جنس الاستیک است.


صندلی‌ها، آشپزخانه و تمامی عناصر استفاده شده در نسخه کانسپت مرسدس بنز EQT از جنس Artico Microcut و مبلمان نیز از چوب گیلاس Avola ساخته شده‌اند. 7 پورت USB در کابین جاسازی شده و در زیر یکی از صندلی‌ها یک باطری رزرو برای روشن نگه‌داشتن روشنایی کابین و شارژ کردن وسیله‌ها قرار دارد. این باطری را می‌توان در خانه و یا از طریق پنل‌های خورشیدی روی سقف شارژ کرد.


قیمت نسخه تولیدی محور کوتاه مرسدس بنز EQT از 49 هزار یورو آغاز می‌شود. نسخه کانسپت نیز برای نیمه دوم سال 2023 برنامه ریزی شده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه