مدیران خودرو از دو محصول جدید برند اکستریم رونمایی کرد
یکشنبه, 08 مهر 1403
تحریریه اتومبیل فارسی
در مجموعه ایران مال برگزار شد
باتری جدید جیلی می‌تواند یک میلیون کیلومتر بپیماید
جمعه, 06 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
با ۳۵۰۰ بار شارژ کامل
لوکسید R7 با فناوری پیشرفته هوش مصنوعی هوآوی معرفی شد
پنج شنبه, 05 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
همکاری مشترک چری و هوآوی
بایک بیجینگ X7 توسط دیار خودرو رونمایی شد
چهارشنبه, 04 مهر 1403
تحریریه اتومبیل فارسی
تیارا پرایم به دیار رفت
هیولای آفرودی رضوانی انتقام ارتقای کابین دریافت می‌کند
سه شنبه, 03 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
جت شخصی روی زمین
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

پیشنهاد سردبیر

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
اتومبیل فارسی - V2X
ارتباط لحظه‌ای خودروها با یکدیگر

 وزارت حمل‌و‌نقل ایالات متحده (DOT) از طرح V2X برای کاهش تصادفات جاده‌ای رونمایی کرد.

فناوری ارتباط خودرو با همه چیز (V2X) با امکان برقراری ارتباط بین خودروها و محیط اطرافشان به زودی ایمنی جاده‌ها را متحول می‌کند. این شبکه‌ی متصل، پتانسیل کاهش چشمگیر تعداد تصادفات ناشی از خطای انسانی، شرایط بد آب و هوایی و سایر خطرات غیرقابل پیش‌بینی را دارد.

خودروهای مجهز به V2X با تبادل لحظه‌ای داده‌های موقعیت مکانی، سرعت و ترمزگیری می‌توانند خطرات احتمالی را پیش‌بینی کرده و متناسب با آن واکنش نشان دهند.
به عنوان مثال، اگر خودروی جلویی ناگهان ترمز شدید بگیرد، خودروی مجهز به V2X می‌تواند بلافاصله هشدار دریافت کرده و راننده می‌تواند سرعت خود را کاهش دهد یا حتی برای جلوگیری از تصادف متوقف شود. این فناوری به ویژه در جلوگیری از تصادفات برخورد از عقب که علت شایعی برای تصادفات رانندگی است، موثر است.
علاوه بر این، V2X می‌تواند ایمنی در تقاطع‌ها را افزایش دهد. با اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد خودروهای نزدیک‌شونده، چراغ‌های راهنمایی و فعالیت عابرین پیاده، این فناوری می‌تواند به جلوگیری از تصادفات ناشی از عبور از چراغ قرمز، نقاط کور یا عبور غیرمنتظره عابرین پیاده کمک کند. این امر به ویژه در مناطق شهری با ترافیک سنگین و تقاطع‌های پیچیده بسیار مهم است.
علاوه بر ارتباط خودرو با خودرو، V2X شامل تعامل با زیرساخت‌ها نیز می‌شود. جاده‌های هوشمند مجهز به سنسورها و قابلیت‌های ارتباطی می‌توانند اطلاعات لحظه‌ای در مورد شرایط جاده مانند مناطق یخی، چاله‌ها یا مناطق در دست ساخت و ساز را در اختیار خودروها قرار دهند. این اطلاعات به رانندگان امکان می‌دهد تا سرعت و سبک رانندگی خود را متناسب با آن تنظیم کنند و خطر تصادفات را کاهش دهند.
اگرچه فناوری V2X هنوز در مراحل اولیه‌ی طراحی قرار دارد، اما پتانسیل آن برای نجات جان انسان‌ها غیرقابل انکار است. با گسترش استفاده از این فناوری، می‌توانیم انتظار کاهش قابل توجه تصادفات رانندگی و بهبود ایمنی جاده‌ها را داشته باشیم.


شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها