باتری جدید جیلی می‌تواند یک میلیون کیلومتر بپیماید
جمعه, 06 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
با ۳۵۰۰ بار شارژ کامل
لوکسید R7 با فناوری پیشرفته هوش مصنوعی هوآوی معرفی شد
پنج شنبه, 05 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
همکاری مشترک چری و هوآوی
بایک بیجینگ X7 توسط دیار خودرو رونمایی شد
چهارشنبه, 04 مهر 1403
تحریریه اتومبیل فارسی
تیارا پرایم به دیار رفت
هیولای آفرودی رضوانی انتقام ارتقای کابین دریافت می‌کند
سه شنبه, 03 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
جت شخصی روی زمین
نسل جدید تویوتا راو 4 در ایران رونمایی شد
یکشنبه, 01 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
عرضه توسط شرکت نامی خودرو
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
اتومبیل فارسی - محصولات تسلا
با وجود افزایش آمار فروش
 

به نظر می‌رسد تسلا دیگر مصمم به فروش سالانه ۲۰ میلیون خودرو تا سال ۲۰۳۰ نیست و این هدف بلندمدت را از گزارش عملکرد و آماری اخیر خود حذف کرده است. ظاهرا ادعاهای ایلان ماسک این بار هم توخالی از آب درآمد. ایلان ماسک در سال ۲۰۲۰ ادعای جاه‌طلبانه‌ای مطرح کرد: در عرض یک دهه، این تولیدکننده خودروهای الکتریکی می‌تواند هر سال ۲۰ میلیون دستگاه بفروشد. این میزان دو برابر تعداد خودروهایی است که تویوتا سالانه می‌فروشد و این ادعا در همان زمان هم توسط افراد بسیاری رد شد. با این حال، به نظر می‌رسید که این دستاورد نه فقط یکی از آرزوهای بلندپروازانه ماسک بلکه یکی از اهداف مهم و بلندمدت تسلا بود. در گزارشات سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، تسلا بار دیگر این اهداف را اعلام کرد و دستیابی به آن‌ها را مهم توصیف کرده بود.

با این حال در گزارشات سال ۲۰۲۳، هیچ اشاره‌ای به هدف بلندپروازانه فروش ۲۰ میلیون دستگاه دیده نمی‌شود و فقط گفته شده که «هدف ما جایگزینی سوخت‌های فسیلی با فروش هرچه بیشتر محصولات تسلا است.»

خود ایلان ماسک نیز در اوایل سال ۲۰۲۲ نسبت به هدف فروش کمی نامطمئن به نظر می‌رسید. رئیس تسلا به جمعیتی گفت که بهترین سناریو برای تسلا، فروش ۱۰ میلیون خودرو در سال است. البته او لحظاتی بعد اضافه کرد که هدف کمی تهاجمی‌تر این است که شرکت تا سال ۲۰۳۰ سالانه ۲۰ میلیون خودرو بفروشد. او این دو ادعا را طوری مطرح کرد که گویی تفاوت زیادی بین ۱۰ میلیون و ۲۰ میلیون وجود ندارد.

سال گذشته، تسلا ۱.۸ میلیون خودرو در بازارهای مختلف جهانی فروخت. این رقم یک رکورد برای خودروساز آمریکایی محسوب می‌شود اما شروع سال ۲۰۲۴ ناامیدکننده بود. در سه ماهه اول، تسلا فقط ۳۸۶ هزار و ۸۱۰ دستگاه تحویل داد که ۸.۵ درصد کاهش نسبت به سه ماهه اول ۲۰۲۳ و ۲۰.۲ درصد کاهش تحویل نسبت به سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ را نشان می‌داد. این خبر بدی برای شرکتی با اهداف تولید و فروش بلندپروازانه محسوب می‌شود.

رویترز حدس می‌زند که ممکن است تسلا تمرکز خود را از فروش هرچه بیشتر خودروهای الکتریکی به تمرکز بر روی روبوتاکسی‌ها تغییر دهد. تسلا قرار است در ۸ آگوست، اعلامیه‌ای مربوط به پروژه روبوتاکسی خود منتشر کند.


شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها