شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ایلان ماسک
ایلان ماسک با تبعات ادعاهای توخالی روبه‌‎رو خواهد شد؟

 سال گذشته، قاضی دیگری به نام هیوود گیلیام جونیور این شکایت را رد کرد و اظهار داشت که مشتریان ابتدا باید به دنبال پیگری شکایات خود از طریق خود تسلا بپردازند و سعی کنند با خود شرکت به توافقی مکتوب دست یابند. لو ساویو در آن زمان اجازه یافت که شکایت خود را اصلاح کند و اکنون قاضی ریتا اف. لین از ناحیه شمالی کالیفرنیا اجازه داده است که این شکایت ادامه یابد.

 

قاضی لین گفته است: «هر سال پس از خرید یک محصول تسلا توسط لو ساویو، ماسک به طور مکرر ادعا کرد که خودروهای تسلا به فناوری تمام‌‌خودران نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌شوند و در واقع هر سال گفت که «این فناوری سال آینده عرضه می‌شود.» اما همان‌طور که لو ساویو در جلسه دادگاه اشاره کرد این اظهار نظرها فقط تکرار ادعاهای قبلی نبودند بلکه با گذشت زمان، {وعده‌های ماسک} جزئی‌تر و دقیق‌تر شدند.» این قاضی در ادامه توجیه تصمیم خود توضیح داد: «برای مثال در آپریل ۲۰۱۷، ماسک ادعا کرد که صاحبان تسلا می‌توانند تا ۲ سال آینده، در حالی که خودروهایشان رانندگی می‌کنند استراحت کنند و بخوابند. ماسک سپس یک سال بعد ادعا کرد که تسلا بیش از یک میلیون روبوتاکسی در جاده‌ها خواهد داشت. او سپس در ژانویه ۲۰۲۱ وعده داد که بر اساس رودمپ فنی و آزمایشات مرحله بتا، به کسب سطح ۵ SAE توسط تسلا «بسیار مطمئن» است.»

 

تسلا در ژانویه گذشته تلاش کرد این شکایت را رد کند و ادعا کرد که پرونده لو ساویو «در مراحل پایانی خود است و نباید بیش از این ادامه پیدا کند.» اکنون طبق گزارش بلومبرگ، دادگاه در تاریخ بعدی تصمیم خواهد گرفت که آیا این پرونده به عنوان یک دعوی گروهی واجد شرایط است یا خیر. تصمیمی که برای تسلا بسیار حیثیتی است و مطرح شدن پرونده به عنوان دعوی گروهی می‌تواند تبعات تاریخی سنگینی برای این خودروساز آمریکایی داشته باشد.

 

این خبر در حالی منتشر شده که همین هفته گذشته، موسسه ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) کارایی فراخوان اخیر تسلا را مورد سوال قرار داد و میزان تاثیرگذاری آن را به چالش کشید. این فراخوان شامل بیش از ۲ میلیون دستگاه از محصولات تسلا که مجهز به سیستم کمک‌راننده اتوپایلوت مخصوص برند هستند شده بود. ظاهرا دردسرها و حاشیه‌های ایلان ماسک برای مشتریان تسلا تمامی ندارد.

نظر دهید


در همین زمینه