از میکسر بتن شک موتو تا خدمات پس از فروش 24 ساعته با آرین دیزل
پنج شنبه, 07 تیر 1403
مرصاد آقابابارنگرز

دو کشنده پرمیوم و اقتصادی در سبد محصولات شک موتو

بازگشت کارمانیا با معرفی کامیون کشنده XT
شنبه, 02 تیر 1403
تحریریه اتومبیل فارسی
اولین محصول تجاری گروه کرمان
چری تیگو ۹ ۲۰۲۴ در ۵ نسخه متنوع عرضه شد
چهارشنبه, 30 خرداد 1403
مصطفی محدث
بدون تغییرات ظاهری عمده
ب ام و X3 ۲۰۲۵ به همراه تغییرات گسترده معرفی شد
چهارشنبه, 30 خرداد 1403
مصطفی محدث
با نمای بیرونی جسورانه و کابین جسورانه تر
رونمایی از فونیکس FX الکتریکی در نمایشگاه شیراز
چهارشنبه, 23 خرداد 1403
مصطفی محدث
ارمغان تازه مدیران خودرو
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

پیشنهاد سردبیر

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
دایون N8، جدیدترین کشنده کرمان دیزل
اتومبیل فارسی - دایون N8

در نمایشگاه حمل و نقل تهران به نمایش درآمد

 

جدیدترین محصول کرمان دیزل کشنده دایون N8 جدید است که در نمایشگاه حمل و نقل اخیر در تهران از سوی کرمان دیزل معرفی شد. کرمان دیزل و ثمین خودرو دیزل عرضه کنندگان محصولات دایون چین در ایران هستند.

 


دایون موتور
شرکت خودروسازی دایون در منطقه اقتصادی یونچنگ در استان شانشی چین قرار دارد و سرمایه این شرکت بزرگ‌ تولیدکننده خودروهای تجاری بیش از 850 میلیون یوآن است. این شرکت خصوصی در چین تمام حوزه‌های تحقیق و توسعه، ساخت، فروش و خدمات پس از فروش وسایل نقلیه تجاری را در خود جای داده و شعار آن تلاش برای دستیابی به یک برند جهانی است.


شرکت خودروسازی دایون به طور استراتژیک سه کارخانه در یونچنگ، چنگد و شیان دارد که هر کدام بر حوزه‌ خاصی از خودروهای تجاری فعالیت می‌کنند که سبد محصولات این شرکت برای کامیون‌های سنگین و کشنده، کامیون‌های سبک و کامیونت را کامل می‌کنند.


شرکت خودروسازی دایون از سال 2004 تاسیس شده و کار اصلی خود و تمرکز بر خودروهای تجاری را از سال 2010 گشترش داده‌است و در مدت کمتر از 20 سال به سطح مناسبی از تولید خودروهای تجاری در چین رسیده و جدیدترین محصول آن کامیونت برقی است که بازار عرضه کرده است.

 


پیشرانه دایون N8 جدید
مدل این کشنده کرمان دیزل WP 12.430 E40 & 50 (WEICHAI) است که به اختصار N8 شناخته می‌شود. قدرت این پیشرانه 6 سیلندر خطی 430 اسب‌بخار بوده و حجم آن 12 لیتر است. گشتاوری تولیدی این کشنده 2060 نیوتن‌متر بوده و از سیستم پاشش سوخت Common Rail با پمپ انژکتوری بوش آلمان بهره می‌برد. دایون N8 استاندارد آلایندگی یورو 4 و یورو 5 را کسب کرده و مصرف سوخت آن 33 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

 


اندازه و تجهیزات دایون N8 جدید
طول دایون ان8، 5930 میلی‌متر و عرض آن 2490 میلی‌متر است، وزن این کشنده بدون بار 7350 کیلوگرم بوده و مجموع وزن ناخالص آن 18000 کیلوگرم است. همچنین وزن ناخالص ترکیبی دایون N8 42 تن است.
سیستم تعلیق این کشنده فنرپارابولیک بوده و از کمک فنرهای تلسکوپی بهره می‌برد. از امکانات و تجهیزات این کشنده کرمان دیزل می‌توان به کروز کنترل، بخاری درجا webasto آلمان، هیدرولیک فرمان ZF، استارت با تکنولوژی بوش آلمان، تاخوگراف Stoneridge آمریکا، گرمکن گازوئیل، آینه‌های برقی دارای گرمکن و رابط کاربری روی قربیلک فرمان اشاره کرد.

 


سیستم انتقال قدرت دایون N8
به نظر می‌رسد در تولید این کشنده از تجهیزات آلمانی بهره زیادی گرفته شده و تقریبا می‌توان گفت اجزای اصلی سیستم انتقال قدرت این کشنده ساخت آلمان است. میل گاردن تکنولوژی بنز آلمان بوده و اکسل و دیفرانسیل آن North Benz آلمان است. دیفرانسیل دایون N8 مجهز به قفل کن و کاهنده دو مرحله‌ای یا تک مرحله‌ای است.
جعبه دنده دایون N8 کرمان دیزل از نوع Fast اتومات بوده و مدل آن EATON است، همچنین این جعبه دنده 5 حالته تعبیه شده است.

 

نظر دهید


جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها