شبکه‌های اجتماعی

تمدید زمان پیش فروش به دلیل استقبال کم از بیسو
اتومبیل فارسی - بیسو T5 در نمایشگاه خودرو تهران

استیصال سیف خودرو در فروش لوکس‌های اقتصادی

شرکت سیف خودرو که در چندماه گذشته با سرمایه گذاری در کارخانه قدیمی مرتب خودرو نسبت به فعال سازی خط تولید خودروهای بیسو T3 و بیسو T5 اقدام کرده،  شرایط فروش محصولات بیسو با موعد تحویل مهر 98 را تمدید کرده است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که بازار و سرمایه‌های سرگردان در حال حرکت به سمت پیش فروش‌های جدید است و تمدید شرایط پیش فروش اتومبیل‌های بیسو بیانگر این است که سیف خودرو در این بازار تشنه نیز نتوانسته موفق عمل کند.
بر اساس شرایط جدید،  خریداران کراس اوور بیسو T3 باید مبلغ 90 میلیون تومان را پیش پرداخت کنند تا این خودرو را با سود مشارکت، انصراف و تاخیر به ترتیب 21، 16 و 12 درصد در خردادماه سال آینده تحویل بگیرند.
شرایط پیش فروش بیسو T5 نیز مشابه برادر دیگر خود بوده با این تفاوت که مبلغ پیش پرداخت آن 125 میلیون تومان است و زمان تحویل نیز مرداد ماه سال 98 اعلام شده است.
هر دو مدل بیسو با قیمت غیر قطعی پیش فروش می‌شود و باقی مبلغ در زمان ارسال دعوت نامه و بنا به قیمت روز محاسبه و دریافت می‌شود. در طرح پیش‌فروش سیف‌خودرو، درمجموع 1431 دستگاه خودرو فروخته خواهد شد که 480 دستگاه T5 و 951 دستگاه T3 است.
این در حالی است که شرکت سیف خودور پیش از این اعلام کرده بود قصد دارد در هر سال 6000 بیسو در ایران مونتاژ کند که بر این اساس باید ماهانه به فروش 500 دستگاه دست یابد، اما به نظر می‌رسد این شرکت از برنامه خود بسیار عقب مانده است. این در شرایطی است که بیسو در بازار چین هم چندان موفق نبوده است و سیف خودرو که قصد داشت با ارائه محصولات این خودروساز تازه کار در ایران بر موج خودروهای شاسی‌بلند سوار شود، چندان موفق نبوده و بازار ایران به آزمایشگاه این خودروساز تازه تاسیس تبدیل نخواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه