شبکه‌های اجتماعی

شهر خودرو مشخصات فنی کراس‌اوور اسکیلاس T60 را اعلام کرد + تصاویر اختصاصی
اتومبیل فارسی - SKG اسکیلاس T60

آیا تجربه تلخ ریگان کوپا تکرار می‌شود؟

 

 

در ماه‌های پایانی سال 1399 بود که پایگاه خبری اتومبیل فارسی تصاویری را برای اولین بار منتشر کرد که نشان دهنده حضور کراس‌اوور لودئو T60 در شوروم شرکت شهر خودرو در شهر مشهد بود. البته این کراس‌اوور پیش از این نیز در مجموعه شهر خودرو دیده شده بود اما این بار در شوروم مشهد شهر خودرو، نشان لودئو حذف و به جای آن از نشان SKG (مخفف Shahr Khodro Group) استفاده شده بود. این مساله نشان داد که شهر خودرو، لودئو T60 را با نشان اختصاصی خود عرضه خواهد کرد و از آنجایی که مالکیت شرکت سناباد خودرو توس را نیز در اختیار دارد می‌توان گفت که مونتاژ T60 در خط تولید سناباد خودرو صورت خواهد گرفت.

 

نا گفته نماند که شهر خودرو در حال برای عرضه محصول جدید به بازار آماده می‌شود که هنوز تعداد زیادی از مشتری‌های این شرکت که در سال‌های 97 و 98 اقدام به خرید ریگان کوپا کرده بودند، خودروهای خود را دریافت نکرده‌اند و به تازگی نیز مالک شهر خودرو دستگیر شده است و در حال حاضر این گروه با مشکلات و حواشی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

 

 

تصاویر مربوط به حضور لودئو T60 با نشان SKG در شوروم شهر خودرو در مشهد:

{gallery}Other/2021/SKG T60{/gallery}

 

 

پس از گذشت چند مشاهده T60 در شوروم مشهد شهر خودرو، تصاویری به دست اتومبیل فارسی رسید که نشان دهنده تردد یک دستگاه T60 آبی رنگ با پلاک گذر موقت در تهران بود. نکته بسیار مهم در مورد این خودرو، درج نشان SKG و نام اسکیلاس T60 در قسمت عقب آن بود که نشان می‌داد شهر خودرو این محصول را با نام اسکیلاس T60 راهی بازار خواهد کرد. حال به تازگی این فعال بخش خصوصی کاتالوگ رسمی اسکیلاس T60 را نیز منتشر کرده است و به نظر می‌رسد این کراس‌اوور یک قدم دیگر به عرضه رسمی نزدیک شده است.

 

 

کاتالوگ رسمی SKG اسکیلاس T60: 

 

 

آشنایی با SKG اسکیلاس T60

اسکیلاس T60 یک کراس‌اوور جمع جور با طول 4360 میلی‌متر و عرض و ارتفاع به ترتیب 1830 و 1680 میلی‌متر است. فاصله بین دو محور آن نیز به 2550 میلی‌متر می‌رسد.

 

این خودرو که با نام یما BoJun (در چینی به معنی اسب سرزنده پیروز) نیز شناخته می‌شود به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با توانایی تولید 147 اسب بخار قدرت در دور 550 و بیشینه گشتاور 215 نیوتن متر در محدوده 2000 تا 4500 دور در دقیقه مجهز شده است. جعبه دنده در نظر گرفته شده برای این کراس‌اوور نیز از نوع اتوماتیک CVT همراه با حالت‌های سنگین، اسپرت و تیپ‌ترونیک است.

 

اس‌کی‌جی اسکیلاس T60 در زمینه تجهیزات ایمنی و رفاهی به مواردی نظیر فرمان برقی، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، سامانه ترمز ضد قفل (ABS)، سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سامانه کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، سیستم کنترل کشش (TCS)، سامانه ترمز کمکی خودکار (EBA)، ترمز پارک برقی، نمایشگر فشار باد تایرها (TPMS)، سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب، استارت دکمه‌ای، سامانه ورود بدون کلید، سنسور باران، سنسور نور (اتولایت)، کروز کنترل، سانروف پانورامیک، سامانه چند رسانه‌ای به همراه نمایشگر لمسی و درگاه USB و بلوتوث، تنظیم برقی آینه‌های کناری، آینه‌های کناری تا شونده برقی به همراه گرمکن، روکش چرمی صندلی‌ها، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت، سامانه تهویه مطبوع با پنل دیجیتالی و... مجهز شده است.

 

بر اساس تست‌های صورت گرفته در سال 2018 توسط موسسه تست تصادف چین، این خودرو که با نام «یما BoJun» مورد آزمایش قرار گرفته موفق به دریافت تنها 2 ستاره ایمنی شده است.

 

هنوز مشخص نیست که آیا این کراس‌اوور که با برند لودئو و یما مهم‌ترین بازارهای صادراتی آن فیلیپین، لائوس و کامبوج است توسط شهر خودرو به عنوان جایگزینی برای تعهدات معوق ریگان کوپا عرضه خواهد شد یا خیر. اما آنچه ناگفته پیدا است این است که شهر خودرو با توجه به حواشی و تعداد زیادی مشتری شاکی، مسیر بسیار سختی را برای عرضه این محصول در بازار و جلب اعتماد و راضایت مشتریان پیش رو دارد.

 

 

آلبوم تصاویر اختصاصی SKG اسکیلاس T60 با پلاک گذرموقت در تهران:

 

 

مشخصات فنی SKG اسکیلاس T60

 

      جرم و اندازه‌ها

 

   طول: 4360 میلی‌متر

   عرض: 1830 میلی‌متر

   ارتفاع: 1680 میلی‌متر

   فاصله بین دو محور: 2550 میلی‌متر

   جرم خاصل خودرو: 1410 کیلوگرم

   حجم مخزن سوخت: 52 لیتر

   اندازه رینگ: 215/55R17

 

      مشخصات فنی

 

   کد پیشرانه: GE15T

   نوع پیشرانه: 4 سیلندر | 16 سوپاپ | 1499 سی‌سی 

   قدرت خروجی: 147 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه

   گشتاور: 215 نیوتن متر در 2000 تا 4500 دور در دقیقه

   جعبه دنده: CVT با حالت‌ اسپرت، سنگین و تیپ‌ترونیک

   محور محرک: جلو

 

      سیستم تعلیق، فرمان و ترمزها

 

   تعلیق جلو: مک‌فرسون

   تعلیق عقب: نیمه مستقل با میله پیچشی

   ترمز محور جلو: دیسکی خنک شونده

   ترمز محور عقب: دیسکی

   فرمان: شانه‌ای با کمکی برقی

 

      امکانات رفاهی و ایمنی

 

   سیستم ترمز ضد قفل (ABS)

   توزیع کننده الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)

   سیستم کنترل کشش (TCS)

   سیستم کنترل الکترونیکی پایداری خودرو (ESP)

   سامانه ترمز کمکی خودکار (EBA)

   ترمز پارک برقی

   نمایشگر فشار باد تایرها (TPMS)

   سنسور پارک عقب

   دوربین دید عقب

   استارت دکمه‌ای

   سامانه ورود بدون کلید

   سنسور باران

   سنسور نور (اتولایت)

   کروز کنترل

   سانروف پانورامیک

   سامانه چند رسانه‌ای به همراه نمایشگر لمسی

   سامانه چند رسانه‌ای با درگاه USB و بلوتوث

   تنظیم برقی آینه‌های کناری

   آینه‌های کناری تا شونده برقی به همراه گرمکن

   روکش چرمی صندلی‌ها

   تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت

   سامانه تهویه مطبوع با پنل دیجیتالی

 

 

آلبوم تصاویر T60 ( تصاویر مربوط به T60 با برند یما است):

نظر دهید


در همین زمینه