شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - نیسان کیکس
عرضه توسط نامی خودرو

 نیسان کیکس کراس‌اوور کوچک جدید بازار ایران است که توسط نامی‌خودرو معرفی و رونمایی شد. نیسان کیکس برای اولین بار در سال 2015 در برزیل معرفی شده و به سرعت یکی از محبوب‌ترین خودروها در بازار آمریکای جنوبی شناخته شد و در سال 2017 به بازار اروپا نیز راه یافت.

 

نیسان کیکس در سال 2021 فیسلیفت شد و تغییراتی را در ظاهر و همچنین مشخصات فنی پشت سر گذاشت و با طراحی جدید جلوپنجره و چراغ‌های جلو و عقب ظاهری مدرن‌تر و اسپرت‌تر پیدا کرد.
این محصول نامی خودرو در ایران به نسل سوم پیشرانه HR15 نیسان مجهز است. این پیشرانه از نوع 1.5 لیتری تنفس طبیعی بوده که توانایی تولید 122 اسب‌بخار قدرت در 6300 دور در دقیقه و بیشینه گشتاور 143 نیوتن‌متر را در 4400 دور در دقیقه دارا است. این پیشرانه با مصرف سوخت ترکیبی 6.58 لیتر در هر صد کیلومتر با یک جعبه‌دنده CVT ایکس‌ترونیک 6 سرعته همراه شده است.

 

نیسان کیکس از رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچی برخوردار بوده و سیستم تعلیق جلو آن از نوع مستقل مک‌فرسون و سیستم تعلیق عقب آن از نوع میله پیچشی است همچنین فرمان این خودرو برقی بوده و حداقل شعاع گردش آن 51 متر است.

نیسان کیکس محصول وارداتی نامی خودرو به امکانات رفاهی و ایمنی سیستم هشدار عابر پیاده، ترمز دیسکی خنک‌شونده جلو، دیسکی عقب، سیستم مانیتور دید 360 درجه، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم هشدار خروج از خطوط، ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم هشدار دهنده ترافیک عقل (CTA)، فرمان D-Type، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، دوربین دنده عقب، سیستم صوتی BOSE مجهز به 8 بلندگو، کیسه هوا سرنشینان، جانبی و پرده‌ای در مجموع 6 عدد، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری، سیستم ترمز کنترل لغزش خودرو هنگام شتاب‌گیری (ASR)، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی، سیستم سنجش فشار باد تایرها، سانروف برقی و باربند مجهز است.

 

نامی خودرو در کنار نیسان کیکس، سه محصول نیسان سیلفی، نیسان X-Trail و قشقایی را به بازار عرضه خواهد کرد و طبق گفته مدیرعامل این شرکت قرار است تا پایان سال 1402 نزدیک به 2000 دستگاه از مدل‌های مختلف نیسان به بازار ایران عرضه شود.

نظر دهید


در همین زمینه