شبکه‌های اجتماعی

C5 جدید، قالیچه حضرت سیتروئن
Automobile Farsi - 2022 Citroen C5 X

سیتروئن C5 X به صورت رسمی معرفی شد

 

 

این سیتروئن C5 X است. پرچم‌دار جدید سیتروئن که روز گذشته رونمایی شد و طراحی از تلفیق سه استایل بدنه سدان، استیشن و SUV شکل گرفته است. طراحی سیتروئن C5 X شدیدا تحت تاثیر سیتروئن CXperience کانسپت 2016 است که تلاش کرده بود سبک جدیدی از بدنه خودرو با تلفیق بدنه استیشن‌ با فرم سقف برگرفته از خودروهای فست‌بک ایجاد کند.


سیتروئن C5 X اولین خودروی این شرکت است که به سیستم تعلیق فعال «Advanced Comfort» مجهز شده است. سیستمی که سیتروئن وعده داده راحتی سواری آن مانند «قالیچه پرنده» باشد.

 


هم در نمای عقب و هم در نمای جلو شاهد استفاده از چراغ‌های LED با شکل V هستیم که این المان نخستین بار در نسل جدید سیتروئن C4 به نمایش در آمد. در موتور کشیده، خط کمر بالا و استفاده از خطوط روان ویژگی‌هایی است که در سیتروئن C5 X نمایان است.


سومین نسل از سیتروئن C5 دارای طول، عرض و ارتفاع 4805، 1865 و 1485 میلی‌متری است. ابعادی که به فولکس واگن پاسات استیشن بسیار نزدیک است. فاصله بین دو محور کشیده این خودرو نیز به 2785 میلی‌متر می‌رسد که به گفته سیتروئن فضای پای بزرگی برای سرنشین‌های عقب ایجاد کرده است.


پرچم دار جدید سیتروئن با پیشرانه‌های پلاگ این هیبریدی و بنزینی همراه شده است. قدرتمندترین پیشرانه در نظر گرفته شده برای سیتروئن C5 X توان تولید 225 اسب بخار قدرت را دارد که ای نیرو به وسیله یک موتور درون سوز 1.6 لیتری توربوشارژ و یک موتور الکتریکی تامین می‌شود. موتور الکتریکی این خودرو قادر است سیتروئن C5 X‌ را به سرعت 135 کیلومتر بر ساعت برساند و در حالت تمام الکتریکی می‌توان با هر شارژ آن حدود 50 کیلومتر را پیمود.

 


تمام نسخه‌های سیتروئن C5 X به سیستم تعلیق Advanced Comfort این شرکت مجهز هستند، اما نسخه‌های پلاگ این هیبرید این خودرو به صورت استاندارد با نسخه اکتیو جدید آن عرضه می‌شود. این سیستم می‌تواند سه حالت را برای انتخاب پیش روی راننده قرار دهد که در نرم‌ترین حالت، یک رانندگی راحت روی جاده را ارائه می‌دهد و در خشک‌ترین حالت اجازه کنترل دقیق‌تر در پیچ‌ها را می‌دهد. افزون بر این‌ها سیتروئن C5 X دارای کابینی بسیار جادار است که با صندلی‌های بسیار راحت همراه شده است. این صندلی‌ها با لایه‌گذاری مخصوصی طراحی‌ شده‌ که عملکردی مانند یک تشک بسیار نرم دارد و بسیار راحت است. در عین حال یک لایه با تراکم بالا و فوم ضخیم شده در این صندلی‌ها به کار رفته که موجب می‌شود سرنشین‌های سیتروئن C5 X‌ حتی در مسافت‌های طولانی راحت باشند.

 

روی داشبورد سیتروئن C5 X‌ یک نمایشگر 12 اینچی لمسی با کیفیت بالا برای اطلاعات سرگرمی تعبیه شده است که دارای امکاناتی مانند شخصی سازی فضا و برنامه‌های کاربردی است. این سیستم با چهار سوکت USB، به روز رسانی OTA و شارژ بدون سیم تلفن هوشمند همراه است. سیتروئن C5 X‌ همچنین دارای یک هد آپ دیسپل بزرگ تمام رنگی است که اطلاعات را در مقیاسی بزرگ روی شیشه جلو نمایش می‌دهد و تجربه یه رانندگی با آرامش را به همراه دارد، چرا که راننده دیگر نیازی ندارد چشم از جاده بردارد، چرا که تمام اطلاعات لازم همواره در مقابل او است.


علاوه بر این امکانات، پرچم دار جدید سیتروئن فهرست بلندبالایی سیستم‌های ایمنی فعال مانند دستیار راننده در بزرگراه _ که یک سیستم خودران سطح 2 است_، سیستم هشدار نقاط کور عقب و جلو و یک دوربین 360 درجه به همراه نمایش خودرو از بالا می‌شود.
فروش سیتروئن C5 X‌ از اواخر سال 2021 وارد بازار اروپا خواهد شد، اما جزییات در خصوص قیمت این خودرو هنوز منتشر نشده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه