شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مرسدی بنز CLA 2024
با ظاهر جدید و توان بیشتر

 

مرسدس بنز مدل CLA را برای سال 2024 با ظاهر و پیشرانه اصلاح شده معرفی کرد. این مدل‌ها اواخر سال در ایالات متحده به فروش می‌رسند و قیمت آنها نیز در همان زمان مشخص می‌شود.


به عنوان مدل‌های پایه، CLA 250 دیفرانسیل جلو و CLA 250 4Matic وجود دارند که از پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتر توربو با 221 اسب‌بخار قدرت بهره می‌برند. همراه با پیشرانه درونسوز یک سیستم الکتریکی 48 ولت و استارت ژنراتور تسمه‌ای نیز وجود دارد که 13 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند تا در مواقعی که سیستم استارت/استاپ پیشرانه را خاموش می‌کند این مجموعه به آرامی و نرمی آن را دوباره فعال کند.


در نمای رو به رو جلوپنجره مرسدس بنز CLA با مش جدید ستاره کروم رنگ و گرافیک جدید چراغ‌ها تغییر کرده و در نمای عقب نیز تنها فرم دفیوزر تغییر پیدا کرده است. این مدل‌ها در دو رنگ جدید Hyper Blue ،Starling Blue و سه طرح رینگ جدید عرضه می‌شوند.


در کابین مرسدس بنز CLA نیز نمایشگر 10.25 اینچ سیستم اطلاعات و سرگرمی و پشت فرمان که به آخرین نسخه MBUX با استایل new Classic, Sporty, Discreet مجهز شده قرار دارد. فرمان از جنس چرم ناپا پوشیده شده و گرمکن آپشن سفارشی محسوب می‌شود. گزینه سیستم صوتی سفارشی برمستر از قابلیت Dolby Atmos بهره می‌برد و تریم داخلی نیز شامل dark carbon-look material, open-pore brown linden wood, brown microfiber خواهد بود.


پکیج پارکینگ به صورت استاندارد بر روی این دو مدل مرسدس بنز CLA نصب شده که شامل دوربین 360 نیز می‌شود. پکیج دستیار راننده نیز برای بهبود کنترل فرمان در سیستم حفظ بین خطوط به روز رسانی شده است.


نسخه‌های پرفورمنس AMG نیز از دو مدل 35 و 45 تشکیل شده که مدل 35 از سیستم 48 ولت و استارت ژنراتور سیمی استفاده می‌کند. پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتر توربو در این مدل 302 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند که توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به جای نمونه 7 سرعته قدیمی به چرخ‌ها منتقل می‌شود. مدل قوی‌تر 45 حالا به جای 382 به 416 اسب‌بخار قدرت رسیده و گشتاور آن نیز از 480 نیوتن‌متر به 500 نیوتن متر ارتقا پیدا کرده است. مرسدس شتاب 0 تا 100 این نمونه را 4 ثانیه تخمین می‌زند.


تغییرات ظاهری این مدل‌ها به گرافیک چراغ‌های جلو و عقب و اسپویلر ثابت عقب در بسته AMG Aerodynamics Package Plus معطوف می‌شود. برای نسخه 35 سه طرح رینگ جدید در نظر گرفته شده که به صورت استاندارد رینگ 18 اینچ 10 پر با روکش مشکی براق ماشین‌کاری شده زیر خودرو قرار می‌گیرد. رینگ 19 اینچ 5 پره دوبل به عنوان گزینه سفارشی در دسترس قرار دارد. برای مدل 45 به صورت استاندارد رینگ 19 اینچ ماشینکاری درنظر گرفته شده که طرح آن قابل انتخاب است. تودوزی‌های جدید Sage Grey و Black MB-Tex به صورت استاندارد و چرم دو رنگ Red and Black به صورت سفارشی برای مدل‌های AMG قابل انتخاب خواهد بود.

 

نظر دهید


در همین زمینه