شبکه‌های اجتماعی

مازراتی پراجکت 24 جایگزین معنوی MC12
اتومبیل فارسی - مازراتی پراجکت 24

تولید محدود 62 دستگاه برای هایپرکار پیست محور


مازراتی پیش‌تر اعلام کرده بود که در حال توسعه هایپرکار پیست محور بر پایه MC20 است. این خودرو امروز توسط این شرکت با نام Project24 معرفی شد و به گفته آنها، تنها 62 دستگاه از این هایپرکار که جایگزینی خلف برای MC12 اسطوره‌ای به حساب می‌آید ساخته خواهد شد.


در Project24 پانل‌ها از فیبرکربن و ادغام آنها با الیاف طبیعی ساخته شده‌اند و تنها نقطه اشتراک این هایپرکار با MC20 در طرح کلی ستون‌ و شیشه‌ها است زیرا باقی موارد مانند شیشه‌ها که از جنس Lexan (به هدف کاهش وزن) هستند به صورت سفارشی برای پراجکت 24 ساخته شده‌اند. با توجه به اینکه این خودرو پیست محور است و نیازی به قوانین جاده‌ای ندارد، دست طراحان Centro Stile Maserati برای توسعه پراجکت 24 بسته نبود و آنها با خیال راحت این خودرو را توسعه داده‌اند.


طراحی خارجی با المان‌هایی مانند LED های باریک روی سپر، دفیوزر بزرگ به سبک خودروهای F1، خروجی بزرگ هوا بر روی کاپوت، رکاب‌های کشیده کناری، آینه‌های ریس و اسپویلر عظیم عقب که از مرکز سقف و ورودی هوای این قسمت کشیده شده، به این درجه از جذابیت رسیده است. در نمای عقب چراغ‌های LED با الهام از نماد و لوگو نیزه سه شاخ مازراتی طراحی شده و در ترکیب با خروجی دوبل اگزوز و دفیوزر بزرگ مسابقه‌ای نمایی کاملا خشن را به بیننده القا می‌کند.


مازراتی می‌گوید، بخش‌هایی از قسمت ایرودینامیک جلو و عقب خودرو قابل تنظیم است و سطح بالایی از نیروی رو به پایین را تولید می‌کند. رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی فورج کاری شده که تنها با یک پیچ در مرکز بسته می‌شوند همراه با کاور آیرودینامیکی و لاستیک‌های اسلیک به صورت خاص برای این خودرو طراحی شدند تا بهترین راندمان را برای این خودو به ارمغان بیاورند.


هیچ عکسی از کابین خودرو پراجکت 24 منتشر نشده است و انتظار می‌رود مانند دیگر خودروهای مسابقه‌ای در این کلاس باشد. طبق قوانین FIA کابین دارای رول کیج، کپسول آتشنشانی و مخزن سوخت ویژه است تا هومولوگیشن آن صادر شود. در کنار این موارد پراجکت 24 دارای فرمان فیبرکربن چند منظوره با نمایشگر، صندلی مسابقه‌ای با کمربند شش نقطه‌ای، پدال‌های تعویض دنده از پشت فرمان، پدال‌های قابل تنظیم، تهویه مطبوع، ستون فرمان قابل تنظیم، تهویه مطبوع، سیستم جمع‌آوری دیتا و سوئیچ کنترل ABS و ترکشن کنترل است. خریداران می‌توانند صندلی اضافی برای شاگرد، نمایشگر عملکرد رانندگی، دوربین و نمایشگر عقب، دوربین کابین، ضبط داده تلمتری و نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها را به صورت سفارشی درخواست بدهند. شاسی مونوکوک فیبرکربن پراجکت 24 با MC20 یکی است اما برای کاربرد متفاوت آن دچار ارتقا و تغییراتی شده که بتواند در شرایط سخت پیست دوام بیشتری داشته باشد.


قوای محرکه این هایپرکار از نوع 6 سیلندر 3 لیتر است که 730 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند که 109 اسب‌بخار قدرتمند‌تر از MC20 خواهد بود. ترکیب خروجی بالا و وزن کم 1250 کیلوگرم این خودرو نسبت 1.69 کیلوگرم در ازاری هر اسب را به ارمغان می‌آورد. این نیرو و قدرت توسط گیربکس 6 سرعته سکوئنشال با کلاچ مسابقه‌ای همراه با دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی به چرخ‌ها منتقل می‌شود.


سیستم تعلیق دوبل جناغی همراه با دمپرهای قابل تنظیم و آنتی رول بار برای مسیر‌های مسابقه‌ای توسعه داده شده است. وظیفه توقف این هایپرکار بر عهده ترمز‌های برمبو CCMR با کلیپر‌های خنک شونده سفارشی خواهد بود.


خریداران پراجکت 24 برای مراسم‌های داخل پیست که مازراتی آنها را ترتیب می‌دهد دعوت می‌شوند تا بتوانند از خودرو خود لذت ببرند.

 

نظر دهید


در همین زمینه