شبکه‌های اجتماعی

تانک جدید چینی‌ها رونمایی شد
Automobile Farsi - 2020 WEY Tank 300

آمادگی گریت‌وال برای ورود به بیراهه‌ها

وِی، زیرمجموعه لوکس هاوال که به صورت اختصاصی به ساخت اس‌یو‌وی‌های پریمیوم می‌پردازد، در روز افتتاحیه نمایشگاه اتومبیل چنگدو 2020، از محصول جدید خود با نام تانک 300 رونمایی کرد. وی تانک 300 یک شاسی‌بلند جمع و جور و مستحکم است که برای رقابت با خودروهایی مانند جیپ رانگلر، فورد برانکو و لندروور دیفندر طراحی شده است.
وی تانک 300، از الگوی رایج برای طراحی سری VV محصولات وی پیروی نکرده و شکل کلی آن به شاسی‌بلندهای مستحکم ویژه آفرود شبیه است. در نمای جلو چراغ‌های گرد که یک نوار LED روشنایی روز از میان رد شد، فرم خودروهای کلاسیک را به خود گرفته است. یک جلو پنجره مشکی با ورودی‌های هوای افقی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.
وی تانک 300 که پیش از این با نام P01 شناخته می‌شد، از پلتفرم جدید هاوال استفاده می‌کند که برای خودروهای آفرود طراحی شده و هاوال بیگ داگ نیز بر پایه آن طراحی و ساخته شده است. طراحی جعبه‌ای و گلگیرهای بیرون زده برای پوشش چرخ‌ها، بدون تردید جیپ رانگلر را تداعی می‌کند. این موضوع گویای این است که گریت‌وال قصد دارد با برندهای وی و هاوال نقشی جدی در بازار خودروهای شاسی‌بلند ایفا کند. پیش‌تر این خودروساز در بخش خودرهای کراس‌اوور سهمی فوق‌‌العاده به ویژه در بازار چین را از آن خود کرده بود، اکنون با توسعه محصولات خود در بخش خودروهای آفرود نیز خود را به عنوان یک بازیگر جدی مطرح کرده است.
نمای داخلی وی تانک 300 نیز به پیروی از رقبایی که دارد بسیار خشن طراحی شده است. هر چند استفاده از دو رنگ در نمای کابین و همچنین المان‌های‌ نارنجی در نقاط مختلف کابین به ان روحی مدرن بخشیده است. دریچه‌های گرد کولر که البته در دیگر محصولات وی نیز شاهد آن هستیم به همراه دو نمایشگر 12.3 اینچی برای سیستم‌های سرگرمی و اطلاعات مورد نیاز راننده، همان الگویی است که پیش‌تر در مرسدس بنز G کلاس شاهد آن بوده‌ایم.
هنوز اطلاعات مربوط به ویژگی‌های فنی وی تانک 300 منتشر نشده است، با این حال می دانیم که وی تانک 300 با سه حالت برای دیفرانسیل و 9 حالت رانندگی عرضه خواهد شد. وی تانک 300 پا به بازاری گذاشته که رقبایی قدرتمند و البته با قدمت چند دهه در آن حضور دارند. همین موضوع کار سری جدید محصولات وی را بسیار دشوار می‌کند. با این حال گریت‌وال پیش از این نیز نشان داده راه‌های نفوذ به بازار و افزایش سهم بازار را به خوبی می‌داند.
این نخستین محصول وی از سری تانک است که در دره خودروهای جمع‌ و جور قرار می‌گیرد. وی قصد دارد در آینده این سری از محصولات خود را توسعه دهد و محصولاتی در رده متوسط، بزرگ و فول سایز در این بخش ارائه کند.

نظر دهید


در همین زمینه