شبکه‌های اجتماعی

تانک 800، شاسی‌بلند لوکس گریت وال برای رقابت با رولزرویس
Automobile Farsi - 2021 Tank 800

در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد


گروه خودروسازی گریت وال در نمیشگاه خودروی شانگهای 2021 با معرفی سه محصول با نشان تجاری «تانک»، به صورت رسمی استقلال این برند را اعلام کرد. پیش از این، گریت وال تانک 300 را به عنوان محصولی از برند پریمیوم «وِی» معرفی کرده بو قرار بود تانک به خانواده‌ای از محصولات برند وی تبدیل شود، اما حالا با تغییر استراتژی این خانواده به برندی مستقل تبدیل شده که به نظر می‌رسد گریت وال قصد دارد آن را در رده‌ای بالاتر از وی به بازار معرفی کند.


یکی از محصولات تازه «تانک» که سر و صدای زیادی به پا کرده، تانک 800 است. تانک 800 به عنوان پرچم‌دار محصولات این برند و به صورت پرتوتایپی که به نسخه تولید انبوه بسیار نزدیک است، در نمایشگاه اتومبیل شانگهای رونمایی شده است.


تانک 800 با جلوپنجره بسیار بزرگ، چراغ‌های بزرگ جلو و زوایای قائم، تلاش می‌کند خود را در رده SUVهای لوکس سلطنتی معرفی کند. گریت‌وال در رنگ‌آمیزی بدنه تانک 800 نیز از ترکیب دو رنگ طلایی و بنفش استفاده کرده که این روز‌ها به ندرت در خودرویی یافت می‌شود.


تانک 800 به یک پیشرانه 3 لیتری V6 مجهز شده که بر اساس اعلام منابع چینی، توسط همین شرکت طراحی شده است. این موتور با یک سیستم پلا‌گ‌این هیبرید همراه شده که موجب افزایش بازدهی این هیولای تازه نفس می‌شود. نیروی تولید شده توسط این پیشرانه توسط یک جعبه دنده 9 سرعت اتوماتیک به هر چهار چرخ این تانک 800 انتقال می‌یابد.


تانک 800 با الهام از رولزرویس کالینان امکاناتی مانند درهای جلو و عقب برقی، پوشش کهکشانی سقف، پرده برای شیشه‌های عقب و ویژگی‌های از این دست را ارائه می‌دهد. تانک اعلام کرده برای ساخت کابین این خودرو از بهترین مواد مانند چوب، چرم، کریستال، فلز و حتی پارچه‌های مخملی استفاده کرده است.


تانک 800 با تکنولوژی خودران سطح 3 ارائه می‌شود که این موضوع نشان می‌دهد این خودرو علاوه بر لوکس بودن با تکنولوژی روز نیز همراه است. افزون بر این تانک 800 با سیستم تعلیق تطبیق پذیر همراه شده که نوید این را می‌دهد که می‌توان در مسیرهای خارج جاده‌ای نیز روی آن حساب کرد.


نسخه تولید انبوه تانک 800 از سال 2022 وارد خیابان‌های چین خواهد شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه