شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - رنو کلیو
تنها بازمانده با طعم الپین

 

پیش از این، خودروهای سایز کوچک که عموما هاچ‌بک بودند جز اصلی‌ترین وسایل نقلیه اروپا به حساب می‌آمدند اما با گذر زمان و محبوبیت کراس‌اوورها؛ این کلاس خودرویی کم کم به آخر خط رسیده است. فورد قبلا فیستا را از لاین آپ خود حذف کرد و فولکس واگن نیز پولو را کنار گذاشته تا دو مدل محبوب سال‌های گذشته اروپا به دست فراموشی سپرده شوند.


اما رنو همچنان کلیو را حفظ و به تازگی نسخه‌ فیس لیفت از آن را معرفی کرده تا افرادی که همچنان خواهان یک هاچ‌بک جذاب هستند را به دام بیاندازد. عملا هیچ تغییر مهندسی پیچیده و جدیدی بر روی رنو کلیو اعمال نشده اما از نظر بصری، نمای جلو کاملا شبیه به محصولات روز این شرکت فرانسوی شده که آن را می‌توان بر روی Espace مشاهده کرد. از مواردی که در طراحی رو به رو کلیو جدید به چشم می‌آید می‌توان به لوگو جدید، جلو پنجره کم ارتفاع با المان‌های کروم، چراغ‌های جدید باریک LED و دیلایت‌های دو گوشه سپر که به صورت ردیفی تا پایین کشیده شده‌اند اشاره کرد. در تریم تکنو و یا الپین، زیر سپر جلو یک قطعه تزئینی عرضی وجود دارد که در تریم تکنو هم رنگ بدنه و در تریم الپین خاکستری مات است. همین موضوع در سپر عقب رنو کلیو نیز تکرار می‌شود و لازم به ذکر است که تمام مدل‌ها در عقب از کاسه چراغ‌های شفاف بهره می‌‎برند.


داخل کابین رنو کلیو از متریال با کیفیت مانند پارچه‌های با دوام و البته نمایشگر 7 اینچ در تریم پایه و 9.3 اینچ در تریم‌های بالاتر استفاده شده است. تریم الپین از صندلی‌های اسپرت مزین به لوگو این تریم، فرمان سه شاخ چرمی، پدال‌های الومینیومی و رینگ‌های 17 اینچ بهره می‌برد.


متاسفانه هیچ پیشرانه سفارشی برای تریم الپین وجود ندارد و قدرتمندترین پیشرانه که در بریتانیا تنها با این قوای محرکه عرضه می‌شود، از نوع 1.6 لیتر هایبرید E-Tech با خروجی 143 اسب‌بخار قدرت است. در دیگر بازارها به غیر از این پیشرانه، نسخه 1.2 لیتر LPG با 99 اسب‌بخار، نسخه 89 اسب‌بخار بنزینی و 64 اسب‌بخار تنفس طبیعی نیز وجود دارد. رنو برخلاف دیگر خودروسازان همچنان یک پیشرانه دیزل 99 اسب‌بخار نیز برای خودرو کلیو در نظر گرفته تا بتواند طیف بیشتری از مشتریان را به سمت خود بکشاند.

 

نظر دهید


در همین زمینه