شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - چری اومودا 05 جی‌تی
نسخه ریبج شده آریزو 5 جی‌تی برای بازار مکزیک

 

اومودا آخرین زیربرند چری محسوب می‌شود که سال 2022 معرفی شد و حالا خط تولید خود را در مکزیک با معرفی O5 جی‌تی گسترش داد. پیش از این در کارخانه مکزیک، O5 استاندارد و کراس‌اوور C5 روی خط تولید بودند. این سدان اسپرت در اصل نسخه ریبج شده از چری آریزو 5 جی‌تی است که سال گذشته در چین معرفی شد و در آینده نزدیک به بازار ایران نیز عرضه می‌شود.

ویژگی‌های بصری چری اومودا O5 جی‌تی به خصوص در نمای جلو به واسطه جلوپنجره بزرگ دوکی شکل، چراغ‌های باریک به همراه دیلایت تیک مانند زیر کاسه چراغ شبیه به محصولات لکسس است و آشنا به نظر می‌رسد. نمای عقب نیز الگو خارجی داشته اما همچنان با نسخه آریزو 6 مو نمی‌زند. طول کلی چری اومودا O5 جی‌تی 4691 میلی‌متر عنوان شده که 11 میلی‌متر از فولکس واگن جتا کوتاه‌تر است.


داخل کابین چری اومودا O5 جی‌تی مانند بسیاری از خودروهای روز از ترند دو نمایشگر در یک قاب بهره می‌برد که هر دو 10.25 سایز دارند. برای القا حس اسپرت، کابین را با قطعات فیک فیبرکربن تزئین و از صندلی‌های اسپرت با دوخت و خطوط قرمز رنگ و پدال‌های آلومینیومی استفاده کرده‌اند. بالاترین تریم این مدل از امکاناتی مانند گرمکن و سردکن صندلی و سیستم‌های کمکی ADAS از جمله هشدار نقطه کور بهره می‌برد.


قوای محرکه اومودا O5 را پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتر توربو تشکیل می‌دهد که 194 اسب‌بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان نیرو و گشتاور توسط گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب 0 تا 100 این خودرو 6 ثانیه اعلام شده است.


قیمت چری اومودا O5 جی‌تی مشخص نشده و طبیعتا گران‌تر از نسخه استاندارد خواهد بود.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه