شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - آلفارومئو استراداله ۳۳ 
جانشین خلف 8C

 

آلفارومئو خودروهای پرفورمنس و تولید محدود بسیاری در طول تاریخ خود ساخته است. 8C آخرین نمونه از این سری بود که سال 2010 با 500 دستگاه به پایان رسید. خودرو جدید با توجه به جایگاهی که دارد باید جایگزین 8C باشد اما عملا احیا دوباره 33 استراداله است.


آلفارومئو 33 استراداله مابین سال‌های 1967 تا 1969 تنها در 18 دستگاه تولید شد. این خودرو سال 1968 توسط مجله Auto Motor Und Sport آلمان تست شد و توانست از حالت سکون طی مدت زمان 24 ثانیه به حداکثر سرعت 252 کیلومتر بر ساعت برسد که آلفارومئو استراداله ۳۳ را در آن زمان به سریع‌تر سوپر اسپرت تولیدی تبدیل کرد.


آلفارومئو به کمک شرکت Carrozzeria Touring Superleggera (کروتزریا تورینگ سوپرلجرا) بدنه‌ای زیبا با الهام از نسخه اصلی تولید خواهد کرد و بعد از Giulia SWB Zagato دومین خودرو از آلفارومئو در این چند سال محسوب می‌شود که بدنه‌ای سفارشی دارد.


آلفارومئو قصد دارد 33 دستگاه از این خودرو تولید کند که نسبت به نسخه اصلی تعداد تولیدی بیشتری خواهد داشت. آلفارومئو سال گذشته و در جریان گرندپری مونزا ایتالیا تعدادی از مشتریان ویژه خود را برای دیدن آلفارومئو استراداله ۳۳ دعوت کرد و تمام 33 دستگاه از این خودرو را همان روز به فروش رساند. هیچ کدام از این خودروها شبیه به یکدیگر نخواهند بود زیرا هرکدام از آنها یک اثر هنری منحصر به فرد و تکرار نشدنی خواهند بود که به دقت توسط یک تیم خاص ساخته خواهند شد.


گزینه‌های سفارشی نامحدودی وجود دارد که یکی از آنها VIN اختصاصی است که توسط مالک انتخاب می‌شود و در کنسول میانی آلفارومئو استراداله ۳۳ نیز قابل مشاهده خواهد بود. این سوپراسپرت گران قیمت، از شاسی آلومینیومی H همراه با مونوکوک فیبر کربن بهره می‌برد. سقف این خودرو ترکیبی از این دو ماده است و فریم دور شیشه‌ها را نیز فیبرکربن تشکیل می‌دهد.


تریم داخلی آلفارومئو استراداله ۳۳ در دو تم Tributo و Alfa Corse عرضه خواهد شد که گزینه اول طرحی کلاسیک دارد و گزینه دوم اسپرت‌ است. کابین از جنس چرم، فیبرکربن، آلومینیوم و آلکانترا تشکیل شده و از نظر طراحی به جد خود وفادار می‌ماند. پشت فرمان آلفارومئو استراداله ۳۳ دو پدل شیفتر آلومینیومی بزرگ نصب شده تا تمام تمرکز راننده بر روی رانندگی خود باشد.

 


قوای محرکه پرچمدار آلفارومئو از نوع 6 سیلندر 3 لیتر توئین توربو است که بیش از 620 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و آن را به چرخ‌های عقب آلفارومئو استراداله ۳۳ می‌فرستد. به نظر می‌رسد این پیشرانه با توجه به مشخصاتی که دارد، همان Nettuno مازراتی باشد اما آلفارومئو می‌گوید این پیشرانه همان نسخه توسعه یافته مدل‌های جولیا و استلویو کوادریفوگلیو است.


انتقال قدرت در این نمونه توسط گیربکس 8 سرعته دوکلاچه ZF انجام می‌شود. گشتاور تولیدی در آلفارومئو استراداله ۳۳ اعلام نشده اما با توجه به اینکه این پیشرانه نمونه توسعه یافته محصولات قبلی این شرکت محسوب می‌شود می‌توان انتظار گشتاوری بالای 600 نیوتن‌متر را داشت.


خریدارانی که می‌خواهند سوپراسپرت آلفارومئو را به صورت الکتریکی در اختیار داشته باشند، می‌توانند آن را با سه موتور الکتریکی که بیش از 750 اسب‌بخار قدرت و 1350 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند خریداری کنند. این اعداد بسیار شبیه به GranTurismo Folgore هستند. 33 Stradale می‌تواند با یکبار شارژ 450 کیلومتر را در چرخه WLTP طی کند.


با توجه به مشخصات استراداله ۳۳، آلفا می‌گوید 33 Stradale می‌تواند زیر 3 ثانیه به صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و در صورت ادامه به بیشینه سرعت 333 کیلومتر بر ساعت برسد. وظیفه توقف این خودرو بر عهده دیسک‌های کربن سرامیک برمبو است.

نظر دهید