شبکه‌های اجتماعی

 آشنایی با نسخه فیس‌لیفت ب‌ام‌و X3 M و X4 M کامپتیشن
AutomobileFa - 2022 BMW X3 & X4 M Competition

سر و روی تازه و نسخه M قوی‌تر

 


زمان افزودن کمی‌ انرژی و تازگی به نسل سوم X3 و نسل دوم X4 ب‌‌ام‌و فرا رسیده است تا بتوانند جذابیت خود را تا معرفی نسل بعدی حفظ کنند. ب‌ام‌و به این منظور تغییرات قابل ملاحظه‌ای در ظاهر این دو محصولش ایجاد کرده است. از طرفی فناوری‌های تازه‌ای نیز به X3 و X4 جدید افزوده است تا همه تغییرات به ظاهر کار محدود نشده باشد. اما دگرگونی برای نسخه M این دو اتومبیل عمیق‌تر از این بوده و در بخش فنی نیز شاهد بهبود در X3 M و X4 M هستیم.


تغییرات در نمای بیرون هر دو X3 و X4 برای مدل 2022 خواهد بود که در آن چراغ‌های جلوی باریک‌تر، چراغ‌ خطرهای جدید، جلوپنجره دوقلو بزرگ‌تر، سپرهای تازه در جلو و عقب به چشم می‌خورد. پکیچ M Sport هم برای مدل 2022 در دسترس خواهد بود که ظاهر تهاجمی‌تری به هر دو این خودروها خواهد بخشید بدون آنکه هزینه نسخه تا دندان ‌مسلح M را بر خریدارش تحمیل کند.


ب‌ام‌و X3 M40i با جلوپنجره M، یک نشان M، آینه‌های مخصوص M و سراگزوز مخصوص، خودش را از X3های معمولی دیگر متمایز می‌کند. X4 M40i نیز به همین روال از نمونه‌های معمولی‌اش قابل تشخیص خواهد بود. ورودی‌ بزرگ‌تر هوا که در سپر نسخه‌های M این دو تعبیه شده علاوه بر افزودن جذابیت ظاهری، امکان ورود بهتر هوا و خنک‌کاری بهینه‌تر را می‌دهد.


ب‌ام‌و برای بازطراحی کابین X3 و X4 از سری 4 الهام گرفته است. کنسول میانی در این خودروها با ساختار تازه‌ای طراحی شده و زیر پنل کنترل جدید قرار گرفته است. همچنین از نمایشگرهای جدید و بزرگ‌تر در نسخه فیس‌لیفت X4 و X3 استفاده شده است.
پیشرانه 2.0 لیتری مجهز به توربوشارژر ب‌ام‌و در مدل‌های 2022 نیز انجام وظیفه خواهد کرد و مدل‌های X3 و sDrive، X3 xDrive30i و X4 xDrive30i نیروی محرکه خود را از آن خواهند گرفت.

 

 

این پیشرانه مانند قبل 248 اسب بخار قدرت و 349 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و می‌توان این اتومبیل‌ها را در شش ثانیه از حالت سکون به 96 کیلومتر بر ساعت برساند. بیشینه سرعت هر دو این اتومبیل‌ها 209 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. در سوی دیگر X3 M40i و X4 M40i از پیشرانه 3.0 لیتری شش سیلندر خطی مجهز به توربوشارژر در یک سیستم هیبریدی 48 ولتی نیرو می‌گیرد که در مجموع 382 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن‌‌متر گشتاور به دست می‌دهد. با این پیشرانه قدرتمند فقط 4.4 ثانیه زمان لازم است تا از صفر به 96 کیلومتر بر ثانیه برسد.


قدرت تولیدی پیشرانه شش سیلندر نسخه‌های M نیز نسبت به قبل تغییری نکرده است اما در نسخه‌های M و M Competition به ترتیب 17 و 50 نیوتن‌متر گشتاور بیشتری دارد. در نتیجه X3 M و X4 M گشتاور 619 نیوتن‌متری و مدل‌های Competition آن‌ها 649 نیوتن‌متری دارند. نهایتا زمان صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت X3 M و X4 M به ترتیب به 4.1 و 3.9 ثانیه و مدل‌های Competition آن‌ها به 4.0 و 3.7 ثانیه کاهش یافته است. سقف سرعت برای نسخه M، 249 کیلومتر بر ساعت و برای مدل Competition، 284 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.


تولید نسخه‌های جدید کراس‌اورهای 3 و 4 ب‌ام‌و از اگوست امسال و نسخه M آن‌ها یک ماه بعد یعنی سپتامبر شروع خواهد شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه