شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - نیسان Pathfinder
با طراحی و قوای محرکه متفاوت

 

نیسان پث‌فایندر 2024 حدود یک ماه قبل برای بازار آمریکا معرفی شد که از پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتر استفاده می‌کرد اما حالا نسخه‌ای متفاوت از پث‌فایندر برای بازار چین تدارک دیده شده تا انتظارات چینی‌ها را برآورده کند.


جوینت‌ونچر نیسان و دانگ‌فنگ تولید پث‌فایندر 2024 ورژن چین را بر عهده دارد که از نظر طراحی خارجی تفاوت‌هایی با نسخه آمریکایی دارد. عکس‌هایی که توسط MIIT منتشر شده، جلوپنجره‌ای بزرگتر و عریض‌تر را در پث‌فایندر جدید نشان می‌دهد که چراغ‌های اصلی بالای آن قرار گرفته‌اند. طراحی خارجی این نمونه به نسخه کانسپت Pathfinder که آپریل به نمایش درآمد شباهت دارد و تنها تفاوت آن عدم وجود نوار نورانی LED برای اتصال دو چراغ به یکدیگر است.


اطلاعات MIIT نشان می‌دهد پث‌فایندر  5130 میلی‌متر طول، 1981 میلی‌متر عرض و 1767 میلی‌متر ارتفاع دارد که نسبت به نسخه آمریکایی 109 میلی‌متر کشیده‌تر خواهد بود. این نمونه دارای سه ردیف صندلی است و می‌تواند 7 سرنشین را در خود جای دهد.


هنوز مشخص نشده که پث‌فایندر 2024 بر روی چه پلتفرمی توسعه پیدا می‌کند و آیا پلتفرم D آمریکا شمالی برای این خودرو نیز استفاده خواهد شد یا خیر اما بر اساس گزارشات بعید به نظر می‌رسد که آن را بر روی پلتفرم جدید و مدرن CMF-CD تولید کنند.


بزرگترین تفاوت این دو نمونه، قوای محرکه محسوب می‌شود. خودرویی که توسط نیسان / دانگ‌فنگ تولید می‌شود از پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتر توربو بهره می‌برد که 248 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. ظاهرا برای این پیشرانه، گیربکس 9 سرعته اتوماتیک انتخاب شده تا قدرت را به هر چهار چرخ‌ پث‌فایندر منتقل کند.


دلیل استفاده از پیشرانه کم حجم نیز جریمه و مالیات بالای دولت چین بر روی پیشرانه‌های حجیم است.


 

نظر دهید


در همین زمینه