شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - سوبارو رکس
بازگشت پس از 30 سال

 

اولین نسل از سوبارو رکس، سال 1972 به عنوان یک کی‌کار (Kei car) با پیشرانه نصب شده در عقب و RWD معرفی شد. از نسل دوم به بعد پیشرانه و محور محرک به جلو انتقال پیدا کرد و پیشرانه‌های پُر خوران نیز به آن اضافه شد. در نهایت سال 1992 سوبارو تولید این خودرو را متوقف کرد و راه آن را سوبارو ویوو (vivo) ادامه داد.


حالا رکس دوباره به بازار بازگشته اما نه به عنوان یک محصول تولیدی از سوبارو بلکه این تنها نسخه ریبج شده دایهاتسو راکی در ژاپن است. این خودرو با نام تویوتا رایز و پرودوا آتیوا نیز تولید و عرضه می‌شود و با توجه به طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین دو محور آن که برابر با 3995، 1695، 1620 و 2525 است در کلاس کراس‌اوورهای ساب کامپکت قرار می‌گیرد. نسخه دایهاتسو با سیستم چهارچرخ محرک سفارشی عرضه می‌شود اما سوبارو آن را تنها با فرمت دیفرانسیل جلو به فروش می‌رساند.


قوای محرکه این خودرو از نوع سه سیلندر 1.2 لیتر با خروجی 87 اسب‌بخار قدرت و 113 نیوتن‌متر گشتاور است. این میزان قدرت و نیرو توسط گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. دایهاتسو پیشرانه قدرتمندتر 1 لیتر توربو با خروجی 98 اسب‌بخار قدرت و 140 نیوتن‌متر گشتاور دارد که بر روی سوبارو عرضه نخواهد شد.


87 اسب‌بخار و 113 نیوتن متر گشتاور اعداد بسیار کمی هستند اما به لطف وزن کم رکس که زیر 1000 کیلوگرم محاسبه شده، این خودرو از شتاب و توان مناسبی برخوردار خواهد بود. با توجه به پیشرانه کوچک، رکس مصرف سوخت و آلایندگی بسیار عالی دارد که آن را به یک خودرو شهری تمام عیار تبدیل می‌کند.


رکس در گرید‌های G و Z موجود است و قیمت آن از 13 هزار دلار شروع می‌شود و به 15 هزار و 600 دلار برای نمونه مجهز‌تر می‌رسد.

 

نظر دهید


در همین زمینه