شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - سوبارو کراس‌ترک جدید
راحتی و امکانات بیشتر

 

با اینکه نمایشگاه خودرو آمریکا شمالی در حال برگزاری است اما سوبارو ترجیح داد تا مدل جدید خود را در ژاپن معرفی کند. این خودرو پیش از این با نام XV نیز شناخته می‌شد که حالا سوبارو آن را حذف کرده و تنها در برخی از بازار‌ها آن را با چنین نامی عرضه می‌کند که نشان می‌دهد این خودرو در سطح جهانی با نام کراس‌ترک شناخته خواهد شد.


این خودرو بر پایه پلتفرم جهانی سوبارو موسوم به SGP ساخته شده اما قابلیت‌های رانندگی و راحتی بیشتری نسبت به گذشته و دیگر مدل‌ها دارد. بدنه این مدل نسبت به گذشته، ساختار یکپارچه و محکم‌تری دارد و مانند قبل بدنه و زیربندی به صورت جدا به یکدیگر متصل نمی‌شوند تا سیستم تعلیق و متعلقات آن بتوانند ضربات وارد شده را بهتر کنترل کنند تا رانندگی آرام و لذت بخشی را به ارمغا بیاورند.


طراحی خارجی از خطوط تیز و تهاجمی بهره می‌برد و در نمای جانبی و عقب نیز حجم‌های برجسته‌ای وجود دارد که آن را قلدرتر نشان می‌دهد. نمای داخلی کراس‌ترک نیز به تبعیت از نمای خارجی دارای خطوط شکسته و برجسته است که به لطف سیستم‌ اطلاعات و سرگرمی 11.6 اینچ عمودی که پیش‌تر بر روی دیگر مدل‌های سوبارو دیده‌ایم مدرن‌تر و به روز‌تر شده اما خبری از نمایشگر پشت فرمان نیست. صندلی‌های مدل جدید برای راحتی بیشتر و تکان‌های کمتر باز طراحی شده تا سرنشینان در مسافت‌های طولانی اذیت نشوند. مهندسین در ادامه برای کابینی ایمن و راحت، برای کاهش نویز و صدا از عایق و مواد جدید، یک سیستم جدید پینیون دوبل برای فرمان برقی و تکنولوژی جدید EyeSight استفاده کرده‌اند. چراغ‌های جلو از نوع Full LED همراه با چراغ‌های کرنرینگ LED هستند که برای اولین بار بر روی یک مدل از سوبارو نصب می‌شود.


از نظر ابعاد خودرو سوبارو کراس‌ترک در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین دو محور اعدادی برابر با 4480، 1800، 1580 2670 میلیمتر دارد. وزن این خودرو با توجه به تریم بین 1540 تا 1620 کیلوگرم و طول این خودرو نسبت به قبل 15 میلیمتر افزایش پیدا کرده است. رینگ‌های مورد استفاده برای کراس‌ترک جدید از نوع 18 اینچ است که با توجه به آن فاصله کف تا زمین حدود 200 میلیمتر خواهد بود.


سوبارو در خصوص مشخصات دقیق پیشرانه صحبتی نکرده است. آنها گفته‌اند که در نسخه بازار ژاپن از پیشرانه 2 لیتر بنزینی و یک موتور الکتریکی با تنظیمات جدید e-Boxer استفاده خواهند کرد. قطعا تغییراتی در پیشرانه درونسوز و گیربکس برای کاهش لرزش و سر و صدا ایجاد شده که باید منتظر اطلاعات دقیق‌تر بمانیم.


این خودرو ابتدای سال میلادی ابتدا در ژاپن و سپس در بازار‌های جهانی به فروش می‌رسد.

 

نظر دهید