شبکه‌های اجتماعی

کانسپت ID. Aero اولین سدان برقی فولکس واگن
Automobile Farsi - 2023 VW ID-Aero Concept

رقیب آلمانی تسلا کار خود را از چین آغاز می‌کند


فولکس واگن قصد داشت تا ID.Aero را در آپریل 2022 در نمایشگاه پکن رونمایی کند، اما به علت شیوع دوباره ویروس کرونا این نمایشگاه و طبیعتا رونمایی فولکس واگن لغو شد. فولکس واگن می‌خواهد با این سدان به جنگ تسلا مدل 3 و ب‌ام‌و i4 برود.


فولکس واگن پیش‌تر نیز اعلام کرده بود که در حال گسترش سبد محصولات الکتریکی خود و خانواده ID است و حالا پس از مدل‌های ID.3، ID.4، ID.5 و ID. Buzzاین اولین سدان تمام الکتریکی فولکس واگن محسوب می‌شود که نمونه اولیه آن در سال 2018 با نام ID Vizzion به نمایش درآمد. هرچند مدل نمایش داده شده نیز همچنان یک کانسپت به حساب می‌آید، اما این نزدیک‌ترین نمونه به محصول تولیدی است.


فولکس واگن ID Aero که در چین و برای خانواده‌های متوسط رو به بالای این کشور ساخته خواهد شد، در سال 2023 به بازار عرضه می‌شود. طراحی این مدل بی شباهت به خانواده ID نیست و با توجه به فرم بدنه و خطوط سیال و نرمی که دارد ضریب درگ 0.23 را به ثبت رسانده که در مسافت طی شده با یکبار شارژ کامل به کمک آن آمده است. طی بررسی‌ها، این خودرو در چرخه WLTP می‌تواند با یک بار شارژ 620 کیلومتر مسافت را بپیماید.


از ویژگی‌های طراحی فولکس واگن ID Aero می‌توان به چراغ‌های ماتریکسی باریک جلو همراه با یک خط نورانی که بالای دو چراغ قرار گرفته، دستگیره‌های نورانی، خط شانه برجسته، چراغ‌های ماتریکسی عقب با نوار نورانی سراسری که هماهنگ با نمای رو به روی خودرو است اشاره کرد. این خودرو بر روی رینگ‌های 22 اینچی آلومینیومی با طرح توربین مانند سوار شده که با نمای جانبی و استایل کلی بدنه هماهنگ است.


فولکس واگن اطلاعات فنی کمی را منتشر کرده است و تنها می‌دانیم که این خودرو بر اساس معماری MEB این شرکت بنا شده و از پک باطری 77 کیلووات ساعت بهره می‌برد. این خودرو در چین توسط دو جوینت ونچر FAW-VW و SAIC-VW ساخته خواهد شد و همانطور که پیش‌تر گفتیم، به عنوان اولین کشور میزبان اولین خودرو تمام الکتریکی این شرکت آلمانی خواهد بود. بعد از چین و در سال 2024، سدان الکتریکی فولکس واگن که امکان دارد نسخه‌ای متفاوت و متناسب با بازار اروپا و آمریکا باشد، در این دو بازار عرضه می‌شود.


نباید فراموش کنید که این شرکت بر اساس این کانسپت یک خودرو SUV نیز با نام ID. Space Vizzion در سال 2019 معرفی کرد که نشان می‌دهد این خودرو ساز در حال توسعه یک شاسی‌بلند بر مبانی این سدان است. به هر حال این خودرو با طول 5 متر تنها مدت زمان کمی می‌تواند بزرگترین عضو خانواده ID باشد زیرا سال آینده یک شاسی بلند در ابعاد اطلس و احتمالا با نام ID.8 معرفی می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه