شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - نیسان GT-R
دو آپدیت جدید نیسمو اسپشیال ادیشن و T-Spec

 

شاید نیسان GT-R قدیمی به نظر برسد اما اهالی سرزمین آفتاب همچنان آپدیت‌های جذابی برای آن در آستین دارند که آن را از یکنواخت بودن خارج می‌کند. آخرین آپدیت نیسان برای برترین محصول اسپرت خود در نمایشگاه توکیو برای بازار ژاپن معرفی شد.


اگر به طراحی خارجی نگاه کنید به سختی متوجه تغییرات خواهید شد مگر آنکه از رو به رو به آن نگاه کنید تا متوجه تغییر در جلوپنجره و سپر آن شوید. نیسان در خصوص این آپدیت می‌گوید، عملکرد آیرودینامیک این خودرو بهتر از گذشته شده و در عین حال اصلاحاتی بر روی پلتفرم صورت گرفته تا سواری راحت‌تر توام با صدا و لرزش کمتری داشته باشد. درست است که در نسخه جدید با نیسان GT-R نرم‌تر طرف هستیم اما پیشرانه 6 سیلندر 3.8 لیتر توئین توربو آن همچنان با 562 اسب‌بخار قدرت بهترین پرفورمنس را در اختیار راننده قرار می‌دهد. در نسخه نیسمو قدرت همچنان بر روی 591 اسب‌بخار ثابت می‌ماند.


نیسمو اسپشیال ادیشن یکی از جدیدترین تریم‌های معرفی شده برای بازار ژاپن محسوب می‌شود که تنظیمات آیرودینامیک بیشتری بر روی آن اعمال شده که بر روی پرفورمنس بیشتر تمرکز دارد. سیستم تعلیق این نمونه نیز دستخوش تغییر شده و تنظیماتی عملکرد محور برای آن در نظر گرفته شده است. دیفرانسیل جلو با نمونه‌ای مکانیکی با لغزش محدود تعویض شده تا هنگام استارت به آسفالت بهتر چنگ بزند. کاپوت کربن nismo و صندلی‌های کربن بلک ریکارو برای سال 2024 موارد تازه هستند. برای تعادل و اصلاح وزن بهتر قطعاتی به پیشرانه این نمونه اضافه شده تا طبق گفته نیسان، این نسخه از نیسمو بهترین سری از آن لقب بگیرد.


برای خریدارانی که به دنبال GT-R متمایز اما نچندان تهاجمی هستند، T-Spec معرفی شد که بالاتر از تریم پرمیوم قرار می‌گیرد. این نسخه تعادل اعجاب آوری بین عملکرد و راحتی در سیستم تعلیق دارد و از ترمز‌های کربن سرامیک جدید بهره می‌برد.


نیسان GT-R 2024 از بهار سال جاری در ژاپن به فروش می‌رسد اما نیسان تریم نیسمو را تابستان لانچ خواهد کرد. سال گذشته فروش GT-R در اروپا به علت قوانین آلایندگی متوقف شد و حالا باید منتظر ماند تا ایالات متحده نسبت به این استاندارد واکنش نشان دهد.

 

نظر دهید


در همین زمینه