شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مرسدس بنز کلاس A 2023
در نسخه‌های AMG و ساده

 

مرسدس بالاخره فیس لیفت A کلاس را برای استایل هاچبک و سدان معرفی کرد. در اولین نگاه متوجه تغییر چراغ‌ها با قابلیت سفارش LED، جلوپنجره با طرح ستاره‌ای، چراغ‌های عقب LED استاندارد و دفیوزر جدید عقب خواهید شد.


چهار گزینه جدید شامل ست AMG Line با طرح چند پر مشکی براق، برای رینگ‌ها اضافه شده که سایز آنها تا 19 اینچ بالا می‌رود. مرسدس رنگ‌های جدید و فانتزی خود را از کاتالوگ Manufaktur در دو نوع مات و متالیک به خریداران پیشنهاد می‌دهد و آنها را در دسترس قرار داده است. تغییرات داخل به فرمان جدید از جنس چرم ناپا و نمایشگر 7 اینچ با اخرین نسل MBUX ( با قابلیت ارتقا به 10.2 اینچ ) محدود می‌شود.


پیشرانه‌های بنزینی این مدل تماما از سیستم هایبرید ملایم همراه با گیربکس 7 یا 8 سرعته دو کلاچه اتوماتیک به صورت استاندارد استفاده می‌کنند. این سیستم هایبرید 48 ولت، در ابتدای حرکت 13 اسب‌بخار اضافی را در اختیار راننده قرار می‌دهد تا شروعی بدون مکث و کندی داشته باشد. در نمونه‌های پلاگین هایبرید، موتور الکتریکی ارتقا یافته این خودرو حالا 7 اسب‌بخار اضافی تولید می‌کند که مجموع توان A کلاس را به 107 اسب‌بخار می‌رساند. مالکین می‌توانند خودروهای خود را با شارژر جریان متناوب 11 کیلووات و یا جریان مستقیم 22 کیلووات شارژ کنند که در نمونه دوم فرآیند شارژ از 10 تا 80 درصد تنها 25 دقیقه زمان می‌برد.


همانطور که اشاره شد مرسدس همزمان با نسخه ساده، نسخه‌های پرفورمنس AMG را نیز معرفی می‌کند. در حال حاضر A35 در دو نوع هاچبک و سدان و A45 S تنها در نوع پنج در ارائه می‌شوند. A35 AMG نیز از سیستم هایبرید ملایم استفاده می‌کند و همچنان 302 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که در این مدل وظیفه انتقال قدرت به جای گیربکس 7 سرعته قدیمی بر عهده گیربکس 8 سرعته دوکلاچه جدید خواهد بود.


AMG A45 S نسخه Street Style Edition تغییرات بصری نیز شامل حالش می‌شود. این مدل تولید محدود با رنگ Mountain Grey Magno، کیت آیرودینامیک، رینگ‌های 19 اینچ مشکی مات و کلیپر‌های ترمز قرمز عرضه می‌شود. این مدل در خارج و داخل خودرو از نوار‌های نارنجی رنگ استفاده می‌کند تا از دیگر مدل‌ها متمایز شود.

 


این خودرو که 416 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند دیگر عنوان قویترین پیشرانه 4 سیلندر دنیا را در اختیار ندارد و این عنوان را به C63 AMG که اخیرا رونمایی شد واگذار کرد. پیشرانه M139 حالا بر روی C63 جدید 470 اسب‌بخار قدرت و 545 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

 

نظر دهید


در همین زمینه