شبکه‌های اجتماعی

شورولت کلورادو با چند تریم آفرود معرفی شد
اتومبیل فارسی - شورولت کلورادو

با عرضه در نیمه اول 2023


شورولت کلورادو به عنوان یک پیکاپ سایز متوسط در تریم‌های آفرود WT, LT, Z71 , ZR2 Trail Boss, و ZR2 Desert Boss معرفی شد.

 

شاسی جدید کلورادو نسبت به قبل 3.1 اینچ طول بیشتری دارد که فضای کابین بهتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. در مقابل خبری از نسخه‌ای با فضای بار کشیده‌تر وجود ندارد و تنها یک سایز برای فضای بار در لاین آپ موجود است. این فضای بار 1.143 میلیمتر عرض و 101 میلیمتر عمق دارد که با نصب روکش مخصوص به صورت استاندارد ضد آب خواهد بود. درب پشت دارای یک محفظه برای قرار دادن اشیا و ابزار آلات است و از دیگر نکته قسمت بار می‌توان به خروجی 110 ولت اشاره کرد.


مهندسین چرخ‌های جلوی شورولت کلورادو را از مکان خود به سمت جلو کشیده‌اند که این عمل باعث بهبود زاویه حمله و اوورهنگ این قسمت شده است. برای نشان دادن قابلیت‌های بیشتر، تریم تریل باس دارای سیستم تعلیق با 2 اینچ ارتفاع بیشتر و عرض 3 اینچ نسبت به تریم LT و WT است. تریم ZR2 در عین حال که از عرضی مشابه تریل باس بهره می‌برد پا را فراتر گذاشته و 1 اینچ ارتفاع بیشتری در سیستم تعلیق خود دارد که همراه با دمپر‌های مولتی‌ماتیک DSSV توانایی بیشتری از خود نشان می‌دهد.


سه پیشرانه برای شورولت کلورادو در نظر گرفته شده که همه از نوع 6 سیلندر 2.7 لیتر توربو هستند. برای مقایسه، نسخه‌های فعلی کلورادو از نمونه‌های شش سیلندر دیزل، چهار سیلندر و شش سیلندر بنزینی استفاده می‌کند. این پیشرانه‌ها در بخش‌های بلوک سیلندر، میلنگ‌ها و زیر محفظه تقویت شده‌اند تا راندمان بهتری داشته باشند.


تریم WT و LT از پیشرانه شش سیلندر 2.7 لیتر توربو استفاده می‌کنند که 237 اسب‌بخار قدرت و 351 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. تریم Z71 و Trail Boss از پیشرانه شش سیلندر 2.7 لیتر توربو پلاس استفاده می‌کند که 310 اسب‌بخار قدرت و 528 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه برای تریم WT و LT به صورت سفارشی نصب خواهند شد. آخرین تریم و بالاترین آن یعنی ZR2 از پیشرانه شش سیلندر 2.7 لیتر توربو با راندمان بالا استفاده می‌کند که توان تولید 310 اسب‌بخار قدرت و 583 نیوتن‌متر گشتاور را داراست. تمام پیشرانه‌ها به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک متصل می‌شوند.


داخل کابین نمایشگر پشت فرمان 8 اینچ و نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی 11.3 اینچ وجود دارد. در کنسول مرکزی برای انتخاب حالت رانندگی 5 گزینه Normal, Tow/Haul, Off-Road, Terrain, Baja وجود دارد که بنا به نیاز راننده انتخاب می‌شوند.


از امکانات ایمنی شورولت کلورادو می‌توان به هشدار برخورد از جلو، ترمز اتوماتیک اضطراری، ترمز عدم برخورد با عابر پیاده، رادار حفظ خطوط همراه با هشدار خروج از خط، نشانگر میزان فاصله با خودرو جلو و نوربالا هوشمند اشاره کرد. گزینه‌هایی مانند سیستم دستیار نقطه کور، ترمز عدم برخورد از عقب، کروز کنترل تطبیقی، سیستم صوتی پرمیوم و هشدار عابر پیاده عقب از امکاناتی هستند که بر روی این خودروها به صورت جدید قرار گرفته‌اند.


ZR2 بهترین تریم برای آفرود است که ظاهری متفاوت از دیگر تریم‌ها دارد. سپر‌های بریده شده، نشان ادغام شده شورولت در جلوپنجره، سپرهای ارتقا یافته برای زاویه حمله و خروج مناسب و صفحات آلومینیومی محافظ زیر خودرو از نشانه‌های این تریم است. راننده می‌تواند بنا به انتخاب خود از دیفرانسیل الکترونیکی جلو و یا عقب استفاده کند. شورولت کلورادو از رینگ‌های 17 اینچی همراه با تایر‌های 33 اینچ استفاده می‌کند. داخل کابین این ZR2 رنگ Artemis gray با دوخت زرد کار شده و صندلی راننده آن در 8 جهت تنظیم می‌شود. گرمکن صندلی در این خودرو به صورت استاندارد نصب می‌شود.


تریم ZR2 Desert Boss از همان امکانات تریم ZR2 استفاده می‌کند و تنها مواردی مانند رینگ‌های 17 اینچ beadlock، گارد جلو، LED روی سقف، رول بار قسمت عقب، دوربین زیر خودرو و نوشته‌های مخصوص آن را از نمونه ساده متمایز می‌کند.


شورولت این خودرو را در ونتزویل ایالت میسوری تولید می‌کند و عرضه آن را نیمه اول 2023 اعلام کرده است.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه