شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - سوزوکی بالنو
دومین محصول راسا موتور از برند سوزوکی

 شرکت تازه‌ تاسیس راسا موتور در دور جدید واردات خودرو، به عنوان نماینده فروش و خدمات پس ‌از فروش محصولات سوزوکی و شرکت خودروسازی GAC در ایران معرفی شده است. این شرکت اولین محصول خود که سوزوکی سیاز بود را در سامانه فروش خودروهای وارداتی عرضه کرد و اخیرا نیز قیمت نهایی آن جهت تکمیل وجه برای مشتریانی که این محصول را در سامانه انتخاب کرده بودند یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان تعیین شد.

 

حال شرکت راساموتور در گام بعدی عرضه محصولات وارداتی خود، ۳ محصول دیگر را از برند سوزوکی و جی‌ای‌سی برای عرضه در سامانه در نظر گرفته که شامل مدل‌های سوزوکی بالنو، جی‌ای‌سی امپو و جی‌ای‌سی GS3 امزوم می‌شود. به نظر می‌رسد که سبد خرید محصولات سوزوکی در ایران با عرضه بالنو تکمیل‌تر هم خواهد شد.

 

سوزوکی بالنو یک هاچ‌بک کوچک است که تولید آن از سال ۲۰۱۵ در هند آغاز شده و پس از فروش آن در نمایندگی‌های تویوتا در هند با نام تویوتا گلانزا، فروش آن در برخی از کشورهای آفریقایی با نام تویوتا استارلت نیز ادامه یافته است. کلمه بالنو در زبان ایتالیایی به معنای «رعد و برق» {lightning} است. پس از معرفی یک فیس‌لیفت در سال ۲۰۱۹ با برخی تغییرات، نسل دوم سوزوکی بالنو در فوریه ۲۰۲۲ معرفی شد و مونتاژ آن در خط تولید سوزوکی در احمدآباد، هند شروع شد. این خودرو به برخی از بازارهای آسیایی، آفریقایی، آمریکای لاتین و خاورمیانه صادر می‌شود.

 

با طول و عرضی که به ترتیب به ۳۹۹۰ میلی‌متر و ۱۷۴۵ میلی‌متر می‌رسد و ارتفاع ۱۴۸۵ میلی‌متری، سوزوکی بالنو یک هاچ‌بک ۵در شهری و کوچک محسوب می‌شود. فضای بار این خودرو که سوار بر رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ اینچی آلیاژی است، ۳۱۸ لیتر اعلام شده است. سوزوکی بالنو از یک پیشرانه تنفس‌طبیعی ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر خطی بهره می‌برد که توان تولید ۱۰۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این قدرت از طریق یک جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. سیستم تعلیق در محور جلو از نوع مک‌فرسون مستقل و در چرخ‌های عقب از نوع نیمه‌مستقل محور پیچشی است. سوزوکی بالنو می‌توند به بیشینه سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برسد و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون به ۱۱ ثانیه زمان نیاز دارد. مصرف سوخت متوسط سوزوکی بالنو هم به ۵.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

 

سوزوکی بالنو به برخی از تجهیزات و سامانه‌های ایمنی رایج از جمله کروز کنترل، ترمز ضد قفل ABS و EBD و سامانه کنترل پایداری مجهز است. کیسه‌های هوای ایمنی برای راننده و سرنشین جلو وجود تعبیه شده است، استارت خودرو به صورت دکمه‌ای است و از سایر تجهیزات ایمنی سوزوکی بالنو می‌توان به دوربین ۳۶۰ درجه، سامانه مانیتورینگ فشار باد تایرها، سیستم ورود و استارت بدون کلید، دوربین عقب، مه‌شکن عقب، سنسور پارک عقب و سنسور باران نیز اشاره کرد.

 

در فضای داخلی سوزوکی بالنو، یک نمایشگر لمسی ۹ اینچی و سیستم هد‌آپ دیسپلی (HUD) دیده می‌شود. فرمان چرم‌دوزی‌شده سوزوکی بالنو از نوع کمک‌برقی است که قابلیت تنظیم زاویه و عمق به صورت تلسکوپی و بشکن را هم دارد. کامپیوتر سفری و چندرسانه‌ای پیشرفته خودرو علاوه بر اتصالات وای‌فای، بلوتوث، USB و سیستم GPS، از توانایی انتقال اطلاعات تلفن همراه بر روی صفحه نمایشگر نیز بهره می‌برد. سرنشینان ردیف دوم هم دریچه تهویه مطبوع اختصاصی و هم پورت‌های شارژ مخصوص خود را دارند. البته امکان تا کردن صندلی‌های ردیف دوم (با نسبت ۴۰/۶۰) و افزایش فضای بار نیز وجود دارد.

 

سوزوکی بالنو، جی‌ای‌سی امپو و جی‌ای‌سی GS3 امزوم سه محصول جدید راسا موتور هستند که هفته آینده در سامانه فروش خودروهای وارداتی عرضه خواهند شد. هنوز به طور دقیق قیمت نهایی این سه محصول مشخص نشده است اما بر اساس روال کلی سامانه فروش خودروهای وارداتی، ابتدا این محصولات بر اساس پیش پرداخت ۵۰۰ میلیون تومانی دریافت شده در زمان ثبت نام در سامانه و یا با اعلام قیمت غیر قطعی در مبادی ورودی عرضه خواهند شد.

نظر دهید


در همین زمینه