شبکه‌های اجتماعی

هیوندای کرتا با چهره جدید معرفی شد
Automobile Farsi - Hyundai Creta New Face

برای بازار اندونزی

 

 نسل دوم هیوندای کرتا هنوز هم یک جدید به حساب می‌آید. این اتومبیل برای اولین بار در سال 2019 معرفی شده و در چین با نام هیوندای ix25 عرضه می‌شود. حتی  با استانداردهای خودروسازان کره‌ای نیز فیس‌لیفت تنها دو سال پس از عرضه اولیه بسیار سریع به نظر می‌رسد. با این حال در مورد هیوندای کرتا یک گام موجه به حساب می‌آید، هیوندای کرتا نیاز به ظاهر جدیدی دارد.

 

کراس‌اوور به‌روز شده در اندونزی رونمایی شده است، هیوندای به تازگی کارخانه خود را در این کشور راه اندازی کرده و هیوندای کرتا جدید اولین مدلی است که در خط تولید این کارخانه و بلافاصله با چهره جدید تولید می‌شود. ظاهرا همزمانی مدل به‌روز شده با تاریخ راه اندازی شرکت محلی هیوندای اندونزی یک اتفاق خوب را ایجاد کرده‌است.

 

اگر بخواهیم این مدل را با نسخه‌ای که به تازگی در هند رونمایی و تولید شده و در مکزیک، روسیه و برزیل هم به فروش می‌رسد مقایسه کنیم تفاوت اصلی در طراحی جلوی خودرو است. نسخه به‌روز شده کرتا برای بازار اندونزی به سبک مدل قدیمی هیوندای توسان ساخته شده است. چراغ‌های اصلی در پایین قرار دارند و چراغ‌های راهنما در بخش‌های کناری جلوپنجره تعبیه شده است. طول هیوندای کرتا جدید 15 میلی‌متر افزایش یافته و به 4315 میلی‌متر رسیده است و تنها تغییر در قسمت عقب خودرو مربوط به سپر است. همچنین سایز 17 اینچی برای چرخ‌ها در نظر گرفته شده است.

 

       بخوانید >  هیوندای کرتا گرند 7 نفره در راه مکزیک ( آبان ماه 1400)

 

در مورد فضای داخلی هیوندای کرتا تولید شده برای بازار اندونزی نمایشگر پشت فرمان 10.25 اینچی استفاده شده که تاکنون فقط برای نسخه توسعه یافته 7 نفره هندی به کار گرفته شده بود، اما سیستم اطلاعات و سرگرمی بر اساس خودروهای محلی پایه ساخته شده و 8 اینچی است. تولید نسخه 7 نفره در اندونزی تایید نشده اما ممکن در آینده برای اندونزی نیز تولید شود.

 

تنها پیشرانه در نظر گرفته شده برای هیوندای کرتا اندونزی از سری اسمارت استریم این شرکت با گنجایش 1.5 لیتر و از نوع تنفس طبیعی است که قدرت آن 115 اسب‌بخار است که پیش از این در هند نیز از آن استفاده شده است. دو جعبه دنده دستی 6 سرعته و اتوماتیک IVT برای هیوندای کرتا اندونزی در نظر گرفته شده اما فقط به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود. معمولا کشورهای جنوب شرق آسیا نیازی به نسخه‌های چهار چرخ محرک ندارند، اما برای آن‌ها دو حالت خارج از جاده در نظر گرفته شده که مخصوص زمان رانندگی در شن و ماسه و گل است.

 

فروش هیوندای کرتا در اندونزی به زودی آغاز شده و قیمت تعیین شده برای آن 19500 دلار است. به نظر می‌رسد این مدل خیلی زودتر از مدل‌های در نظر گرفته شده برای هند به بازار عرضه شود.  

 

نظر دهید


در همین زمینه