اتومبیل فارسی - تست تصادف شورولت گروو
تست تصادف شورولت گروو

 شورولت گروو یک کراس‌اوور سایز کوچک است که تقریباً چهار سال پیش معرفی شد و با قیمت پایه ۱۲ هزار دلار توجه بسیاری را جلب کرد. شورولت گروو اساساً نسخه تغییر برند یافته‌ای از بائوجون ۵۱۰ است که توسط همکاری مشترک سایک-جی ام-وولینگ در چین تولید می‌شود و به بازارهای آمریکای لاتین و خاورمیانه با برند شورولت عرضه می‌گردد.

عملکرد ایمنی شورولت گروو اخیرا در آزمایشات تصادف موسسه NCAP آمریکای لاتین مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه چندان جالب نیست. موسسه NCAP آمریکای لاتین که ارزیابی ایمنی خودروهای جدید برای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب را برعهده دارد، به تازگی به شورولت گروو رتبه صفر ستاره ایمنی اعطا کرده است.

 

گزارش تست تصادف شورولت گروو

در آزمایش برخورد از جلو، این کراس‌اوور نشان داد که دارای "ساختار ناپایدار" است و محافظت از سینه، زانو و پای راننده تنها در حد بسیار ضعیف بوده است. همچنین در آزمایش برخورد از کنار، "نفوذ قابل توجهی به داخل کابین" مشاهده شد. موسسه NCAP تأکید می‌کند که گروو تنها چهار کیسه هوا به صورت استاندارد دارد و سیستم‌های پیشرفته کمک راننده حتی به عنوان آپشن نیز ارائه نمی‌شوند.

در ارزیابی حفاظت از عابران پیاده، این SUV کوچک تنها "محافظت ضعیف و مرزی" برای سر عابرین ارائه کرد. محافظت از قسمت بالای پا در وضعیت "ضعیف" و محافظت از قسمت پایین تنه در حد "خوب و مرزی" بود.

امتیاز صفر ستاره این خودرو ناشی از امتیازات پایین در تمامی دسته‌های اصلی است که شامل ۳۹.۴۲٪ در محافظت از سرنشین بزرگسال، ۶۸.۵۷٪ در محافظت از سرنشین کودک، ۳۶.۳۷٪ در محافظت از عابران پیاده و کاربران آسیب‌پذیر جاده، و ۵۸.۱۴٪ در کمک‌های ایمنی است.

موسسه NCAP به صراحت می‌گوید که مردم نباید گروو را خریداری کنند مگر اینکه شورولت ایمنی آن را بهبود بخشد. در این زمینه، استفان برودزیاک، رئیس این سازمان، اظهار داشت: "ما به‌طور فوری از شورولت درخواست می‌کنیم که به کمبودهای جدی ایمنی شورولت گروو رسیدگی کند، خودرویی که با وجود محبوبیت در آمریکای لاتین، صفر ستاره ایمنی دریافت کرده است. آزمایشات NCAP نشان‌دهنده ساختارهای ناپایدار و محافظت بسیار ضعیف برای سرنشینان بزرگسال است و ایمنی ضعیف عابران پیاده و عدم وجود فناوری‌های اساسی مانند سیستم‌های کمک راننده را نیز مورد اشاره قرار می‌دهد. به عنوان پرفروش‌ترین SUV در شیلی، استفاده گسترده از شورولت گروو خطرات بزرگی برای مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کند. ما از شورولت می‌خواهیم که ایمنی را در اولویت قرار دهد و با بهبود ساختاری و افزایش محافظت از سرنشینان، تمامی نسخه‌های گروو را به ویژگی‌های ایمنی پیشرفته مجهز کند. ما به شدت توصیه می‌کنیم که مصرف‌کنندگان از خرید این مدل خودداری کنند تا زمانی که بهبودهای قابل توجهی اعمال و آزمایش شوند."

برخی ممکن است بگویند که نمی‌توان انتظار داشت خودرویی ارزان قیمت به اندازه خودرویی گران‌تر که با کیفیت بهتری ساخته شده و تجهیزات ایمنی بیشتری دارد، ایمن باشد. این موضوع صحیح است، اما به این معنا نیست که تمام خودروهای مقرون‌به‌صرفه در آزمایش‌های تصادف امتیاز صفر ستاره کسب کنند. به عنوان مثال، داچیا ساندرو که خودرویی ارزان قیمت است، چند سال پیش در آزمایش یورو NCAP دو ستاره کسب کرد. همچنین خودروی شهری الکتریکی اسپرینگ که توسط برند رومانیایی رنو ساخته می‌شود، یک ستاره دریافت کرده است. واقعیت تلخ این است که برای کاهش هزینه‌های تولید و ارائه محصولات مقرون‌به‌صرفه‌تر، همیشه باید سازش‌هایی صورت گیرد اما باید توجه داشت که سود حاصل از فروش این خودروها ممکن است به دلیل اطلاع‌رسانی موسسه‌های ایمنی از خطرات تصادف در خودروهای با رتبه صفر ستاره در از بین برود. نتیجه نگران‌کننده این آزمایش‌ها می‌تواند مردم را ترغیب کند که به جای گروو، خودروی دیگری خریداری کنند. اما شورولت تنها نام بزرگ صنعت خودروسازی نیست که در این وضعیت نامطلوب قرار دارد. کراس‌اوور کوچک دیگری به نام تویوتا رایز نیز اوایل همین ماه از NCAP صفر ستاره ایمنی دریافت کرد.

 

AutomobileFa Grove Crash Test 1 14030711

 














در همین زمینه

شبکه‌های اجتماعی