شبکه‌های اجتماعی

نسل جدید سوبارو BRZ به طور رسمی معرفی شد
اتومبیل فارسی - سوبارو سوبارو BRZ 2022

با تغییرات گسترده و عملکردی بهتر

 

سوبارو سرانجام مدل BRZ جدید را معرفی کرد. نسل دوم این کوپه اسپرت ژاپنی دارای یک شاسی پیشرفته، پیشرانه تنفس طبیعی جدید و عملکرد فنی و بازدهی بسیار قابل قبولی است. سوبارو در نسل جدید BRZ از یک پیشرانه 4سیلندر 2.4 لیتری تخت تنفس طبیعی که دارای بیشینه دور مجاز 7000 دور در دقیقه است استفاده کرده که 228 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. موتور جدید به سوبارو BRZ 2022 کمک می‌کند تا از مرکز ثقل پایین‌تری بهره‌مند شود. این موتور به صورت استاندارد همراه با یک جعبه دنده 6 سرعته دستی همراه شده و امکان سفارش یک نمونه 6 سرعته اتوماتیک نیز برای مشتریان فراهم است. جعبه دنده خودکاری که سوبارو در این مدل به کار برده دارای تعویض دنده‌های سریع و دیفرانسیل با لغزش محدود است.
سوبارو ادعا می‌کند که BRZ جدید سبک‌ترین اتومبیل اسپرت تولیدی 2+2 در بازار ایالات متحده است. جرم این اتومبیل اسپرت کمتر از 1315 کیلوگرم تخمین زده شده است. این وزن کم به لطف استفاده از آلومینیوم در سقف، گلگیرهای جلو و کاپوت ممکن شده است. همچنین شاسی این مدل تا جایی تقویت شده که اکنون 50 درصد سختی پیچشی بیشتری دارد. با این وجود BRZ جدید قابلیت استفاده رزومره را نیز نادیده نگرفته و فضای بار مفیدی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

سوبارو در نسل جدید BRZ از یک پیشرانه 4سیلندر 2.4 لیتری تخت تنفس طبیعی که دارای بیشینه دور مجاز 7000 دور در دقیقه است استفاده کرده که 228 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

در مقایسه با نسخه قبلی، سوبارو BRZ جدید 30 میلی‌متر طول بیشتر، و 10 میلی‌متر ارتفاع کمتر بوده در حالی که عرض آن بدون تغییر باقی مانده است. همچنین فاصله دو محور  BRZ جدید نیز حدود 5 میلی متر بیشتر از مدل قبلی است. در داخل کابین سوبارو BRZ 2022، از یک داشبورد کاملا جدید راننده محور استفاده شده است. طراحان سوبارو یک صفحه نمایش 7 اینچی را جایگزین نشانگرهای سنتی پشت فرمان کرده‌اند. همچنین سیستم سرگرمی و چند رسانه‌ای Starlink به یک صفحه نمایش لمسی 8 اینچی با قبلیت اتصال به اپل کار پلی و اندروید اتو است. نسخه‌های مجهز به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک از فناوری کمکی راننده احتصاصی سوبارو نیز بهره می‌برد.

 

سوبارو هنور اطلاعاتی را از شتاب صفر تا 100 نسل جدید BRZ فاش نکرده اما در مورد سیستم کنترل پایداری جدید این مدل موسوم به VSC پنج حالت مختلف را در اختیرا راننده قرار می‌دهد. سوبارو BRZ جدید در کارخانه Gunma در ژاپن تولید می‌شود و فروش آن در اوایل پاییز 2021 در بازار ایالات متحده آغاز خواهد شد.

 

نظر دهید