شبکه‌های اجتماعی

2023 AEHRA SUV
2023 AEHRA SUV
ترکیب در‌های پروانه‌ای و گالوینگ

 

بخش پرمیوم کلاس شاسی‌بلند‌ها در حال حاضر مملو از مدل‌های مختلف است و حالا جدید‌ترین عضو این طبقه با استایلی عجیب در میلان ایتالیا معرفی شده و برنامه دارد که به سرعت از دیگر رقبا پیشی بگیرد.


این خودرو در حال حاضر از نامی پیچیده استفاده نمی‌کند و تنها از آن به عنوان شاسی بلند اهرا (SUV Aehra) یاد می‌شود. این خودرو شاید اولین نمونه‌ای نباشد که از در‌های گالوینگ استفاده می‌کند اما به طور قطع اولین خودرویی است که از ترکیب درهای گالوینگ و پروانه‌ای به صورت همزمان سود می‌برد. اهرا ترجیح می‌دهد که نام این ترکیب را الیترا (elytra) بنامد و بارزترین ویژگی این خودرو دقیقا همین درها هستند، اما آینه‌های باریک دیجیتال و آیرودینامیک آن نیز که از موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای الهام گرفته شده نیز به این جذابیت می‌افزاید.


بدنه این خودرو که از کامپوزیت ساخته شده با شیب زیاد شیشه جلو و خط نرم سقف که با زاویه بسیار ملایم به انتهای بدنه می‌رسد باعث شده تا فرمی آیرودینامیک به خود بگیرد. طراح این خودرو فیلیپو پرینی است که پیش از این به عنوان طراح اصلی لامبورگینی فعالیت می‌کرد و باید انتظار این را داشته باشیم که ضریب مقاوت هوا بسیار عالی را به ثبت برساند. فاصله بین دو محور این خودرو 2.9 متر عنوان شده که نشان از کابین جادار این خودرو است.


هازیم نادا مدیرعامل این شرکت در خصوص اهرا می‌گوید: «این خودرو ترکیبی رادیکال از مواد پیشرفته و پایدار، فناوری فوق پیشرفته EV، تکنولوژی‌های هوشمند و طراحی ناب ایتالیایی است که نقطه عطفی در شرکت ما به حساب می‌آید.»


این خودرو در میلان رونمایی شد و این شرکت اعلام کرد در آینده قصد تولید یک سدان الکتریکی را دارد که به احتمال زیاد فوریه 2023 معرفی می‌شود. اگر برنامه‌های این شرکت به خوبی جلو برود به احتمال زیاد هر دو خودرو در سال 2025 به دست مشتریان خواهد رسید. 

 

نظر دهید


در همین زمینه