شبکه‌های اجتماعی

چری آماده تولید شاسی‌بلند آفرودی با برند جتور می‌شود
Automobile Farsi - Jetour TX

پس از چند تجربه ناموفق چری در تولید خودروهای آفرودی

 

 چری قصد دارد شاسی‌بلند آفرودی جدید را با برند جتور به بازار عرضه کند. . جتور با هدف جذب جوانان و افراد متوسط جامعه ایجاد شد. تاکنون دو خانواده از شاسی‌بلندهای چری با این برند تولید شده که شامل جتور X70 و جتور X90 و X95 است. جتور قصد دارد در راستای استراتژی خود سه شاسی‌بلند شهری و آفرودی را به بازار عرضه کند.

 

سابقه چری در تولید خودروهای آفرودی و شهری در اندازه بزرگ زیاد نبوده است. این شرکت چینی پیش از این در سال 2008 سعی داشت با تولید هیگو 2 و پیکاپ هیگو 3 شانس خود را در این قسمت امتحان کند که موفق نبود و هیگو 2 آفرودی هرگز به بازار راه نیافت و هیگو 3 هم موفقیت زیادی کسب نکرد.

 

چری بار دیگر در سال 2010 تلاش کرد اتومبیل شاسی‌بلند بزرگ Rely X5 را به بازار عرضه کند که خیلی زود این برند و محصولات آن از رده خارج شدند و این اتومبیل از 2012 تولید آن متوقف شد.

 

حالا به نظر می‌رسد چری سعی دارد با برند جتور شانس خود را در این سگمنت امتحان کرده و به تازگی تیزر جتور TX آفرودی را منتشر کرده است. قضاوت اولیه از ظاهر جتور TX حکایت از شباهت آن به لندروور دیفندر و فورد برانکو دارد و از نظر شکل ظاهری و تناسبات بدنه بسیار به این دو اتومبیل شبیه است، اما رقیب اصلی آن در بازار چین گریت‌وال تانک 300 است که 4.5 متر طول داشته و 27 هزار دلار قیمت دارد. چری برای جتور TX از پیشرانه 2 لیتری و جعبه دنده 8سرعته اتوماتیک استفاده کرده‌است.

 

بر اساس اطلاعات اولیه که از سوی چری منتشر شده است، جتور TX دارای ساختار بدنه و جعبه دنده آفرودی خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود این اتومبیل مفهومی در ماه‌های آینده رونمایی شده و نسخه تجاری آن تا پایان سال 2022 رونمایی و به بازار عرضه شود.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه