شبکه‌های اجتماعی

آشنایی با لکسوس LX600، شاسی‌بلند لوکس و آفرودی لکسوس
اتومبیل فارسی - لکسوس LX600

یک شاسی‌‌بلند تمام عیار ژاپنی

 

 

نسل جدید لکسوس LX یک شاسی‌‌بلند تمام عیار است که ترکیبی از قابلیت‌ها خارج جاده‌ای و آفرودی، اندازه و فضای بزرگ، امکانات ایمنی و رفاهی بسیار لوکس و مدرن، طراحی گیرا و به روز و کیفیت ساخت بسیار بالا را در هم آمیخته است. شاید تنها عیبی که بتوان به لکسوس LX600 وارد دانست این باشد که با یک شاسی‌بلند لوکس که دارای تزئینات ظاهری پر زرق و برقی است، رفتن به مسیرهای خارج‌ جاده‌ای و آفرودی کاری پر ریسک باشد.

 

در زمان معرفی و رونمایی از نسل جدید تویوتا لندکروزر که با کد سری 300 شناسایی می‌شود، کاملا قابل پیش‌بینی بود که به زودی باید شاهد عرضه لکسوس LX جدید نیز باشیم. 

 

      بخوانید >  نسل جدید تویوتا لندکروزر با مدل 2022 معرفی شد

 

همانند سایر محصولات اخیر لکسوس، LX600 نیز از طراحی جسور و اغواگر برخوردار است. استفاده از خطوط تیز به خصوص در جلو پنجره و هندسه و گرافیک چراغ‌ها و البته شیب تند ستون‌ها چهره‌ای خشن و جذاب به LX600 داده است. روی درب صندوق نیز نام و نشان لکسوس در ابعادی بزرگ نصب شده است. علاوه بر این، فرم یکپارچه چراغ‌های عقب باعث بزرگ جلوه دادن اندازه و ابعاد خودرو شده است. نکته جالب دیگر این است که فاصله بین دو محور لکسوس LX600 معادل 2850 میلی‌متر اعلام شده است که این رقم از ابتدای معرفی لکسوس LX تقریبا ثابت بوده است.

 

لکسوس LX600 به یک پیشرانه V6 توئین توربو 3.5 لیتری است که توانایی تولید 415 اسب بخار قدرت و 649 نیوتن متر گشتاور را دارا است. این پیشرانه با یک جعبه‌دنده جدید 10 سرعته اتوماتیک همراه شده است.

 

در داخل کابین نیز لکسوس سعی کرده است فضایی بسیار مدرن و با کیفیت را خلق کند. استفاده از نمایشگرهای بزرگ 7 و 12.3 اینچی، پنل‌های لمسی مدرن، چرم و تزئینات بسیار با کیفیت، سیستم صوتی مارک لوینسون با 25 بلندگو و همچنین رابط کاربری جدید همه و همه باعث ایجاد فضایی بسیار جذاب و به روز شده است.

 

لکسوس به طور رسمی اعلام کرده است که لکسوس LX600 در تریم و تیپ‌های استاندارد، پریمیوم، لوکس، اولترا لوکس و اف اسپرت عرضه می‌شود. در تیپ اف اسپرت از جلوپنجره مشبک مشکی رنگ و رینگ‌های 22 اینچی آلیاژی است که حس اسپرت‌تری را القا می‌کند. در طرف دیگر تیپ اولترا لوکس دارای تریم و استایلی بسیار مجلل است. در این تیپ، ردیف دوم صندلی‌ها نیز همانند ردیف جلو دارای دو صندلی مجزا به همراه زیر آرنجی، پنل لمسی تنظیمات سیستم سرگرمی  تهویه مطبوع، زیرپایی قابل تنظیم، شارژر بی‌سیم تلفن همراه و ... است. 

 

در بخش تجهیزات ایمنی و کمکی راننده نیز لکسوس مانند قبل بسیار درخشان و کامل ظاهر شده است. سامانه کمکی پیشگیری از تصادف، رادار حرکت بین خطوط، ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده و دوچرخه‌سوار، کروز کنترل تطبیق‌پذیر و هوشمند، فرما پذیری پویا و اضطراری و... تنها بخشی از امکانات ایمنی پیشرفته به کار رفته در لکسوس LX600 است.

 

لکسوس LX600 به یک پیشرانه V6 توئین توربو 3.5 لیتری است که توانایی تولید 415 اسب بخار قدرت و 649 نیوتن متر گشتاور را دارا است. این پیشرانه با یک جعبه‌دنده جدید 10 سرعته اتوماتیک همراه شده است که در کنار سامانه‌های کرال کنترل، سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر با قابلیت تنظیم ارتفاع خودکار که داری 4 حالت Low، Hi1، Hi2 و نرمال است قابلیت‌های بسیار قابل توجه خارج جاده‌ای را برای LX600 به ارمغان آورده است.

 

200 کیلوگرم کاهش وزن شاسی در عین افزایش 20 درصدی استحکام آن، قابلیت شیب نوردی 45 درجه و غوطه‌وری در عمق 70 سانتی متری از دیگر ویژگی‌های لکسوس LX600 است. همانطور که در زمان رونمایی از لندکروزر جدید نیز گفته شد، لندکروزر سری 300 در بازار ایالات متحده عرضه نخواهد شد و به جای آن لکسوس LX600  به این بازار راه پیدا خواهد کرد. لکسوس LX600 در سه ماهه اول سال 2022 در این کشور عرضه خواهد شد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه