شبکه‌های اجتماعی

نسخه جدید سیستم خودران سطح 2 تویوتا چه ویژگی‌هایی دارد؟
اتومبیل فارسی - سیستم خودران سطح 2 تویوتا

عرضه تویوتا میرای و لکسوس LS با سیستم کمک راننده جدید

 


تویوتا خودروی جدید میرای و نسخه به‌روز شده لکسوس LS در ژاپن را با سیستم خودران سطح دو با عنوان Advanced Drive به بازار عرضه می‌کند. این سیستم خودران از قابلیت‌هایی همچون نگه‌داشتن خودکار اتومبیل در میان خطوط، حفظ کردن فاصله از دیگر خودروها، تغییر مسیر در میان خطوط و سبقت از اتومبیل‌ها را برخوردار است.

 

سیستم Advanced Drive عملکردی مبتنی بر هوش مصنوعی دارد و در همین راستا، تویوتا در این راستا اطلاعات رانندگی در ژاپن را در یک سرور امن جمع آوری می‌کند. این کار برای این منظور انجام می‌شود که عملکرد اتومبیل به طور مداوم در حال بازبینی باشد و همچنین بتوان از اطلاعات به دست آمده از این خودروها به عنوان مرجعی برای توسعه و ارائه خدمات به این خودروها در آینده استفاده شود.

 

از نکات مهم در این سیستم، کنترل دائمی راننده است به طوری که دوربینی تعبیه شده تا چشم راننده را ردیابی کند و در صورتی که سیستم تشخیص دهد راننده به شرایط محیطی و رانندگی خود توجه ندارد با استفاده از ابزارهایی همچون زنگ اخطار، لرزش کمربند ایمنی و نمایشگر به او هشدار ‌می‌دهد.
تویوتا با استفاده از سیستم Advanced Drive قصد دارد تا در صورت عدم پاسخ راننده به هشدارهایی که بیان شد، سرعت خودرو را کاهش داده و در درحالی که از طریق چراغ‌های خطر به سایر رانندگان در جاده هشدار می‌دهد، خودرو را در کناره جاده متوقف کند. همچنین سیستم این قابلیت را نیز دارد در شرایط حساس و پس از متوقف کردن اتومبیل درها را باز کرده و با پایگاه‌های امدادی ارتباط برقرار کند.

 

ناگفته نماند که قیمت لکسوس LS500h مجهز شده به سیستم این سیستم خودران سطح 2 از نزدیک به 18 میلیون ین معادل 164 هزار دلار شروع شده و تویوتا میرای که قابلیت استفاده از این سیستم را داشته باشد نیز قیمتی معادل 79 هزار دلار خواهد داشت.

 

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه