شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کیا K3
جانشین فورته

 

کیا ریو و کیا فورته از اواسط دهه 2000 که معرفی شدند، کوچکترین محصولات کیا در آمریکا شمالی محسوب می‌شدند. حالا کیا سدان کامپکت K3 را برای مکزیک تولید کرده که باید دید آیا این سدان کامپکت با توجه به تغییر نام و احیای خط تولید کیا در این کشور به آمریکا شمالی راه پیدا می‌کند؟


کیا K3 از نظر ابعاد، K3 با 4545 میلی‌متر طول مابین ریو و فورته قرار می‌گیرد، به صورتیکه 70 میلی‌متر از ریو بزرگتر و 95 میلی‌متر از فورته کوچکتر است. طراحی کیا K3 با توجه به K5 انجام شده که می‌توانید آن را در تمامی بخش‌ها مشاهده کنید. جلوپنجره پوزه ببر با ارتفاع کم، چراغ‌های نازک جلو با گرافیک و استایل خاص، چراغ‌های عقب یکپارچه و استایل فست‌بک چند نمونه از این تشابهات به حساب می‌آید.


فضای داخلی کیا K3 ساده طراحی شده و با دیگر محصولات کیا همخوانی دارد. کیا برای K3 نیز از دو نمایشگر در یک قاب استفاده کرده که سایز کلاستر 4.2 اینچ و سایز نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی 10.3 اینچ است. زیر این نمایشگر، تنها خروجی تهویه مطبوع و در نهایت تنظیمات آن قرار دارد. اپل کار پلی و اندروید اتو به صورت استاندارد بر روی کیا K3 نصب می‌شود.


K3 از دو قوای محرکه بهره می‌برد که گزینه اول از نوع چهار سیلندر 1.6 لیتر است که 122 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. نمونه دوم، چهار سیلندر 2 لیتر با 150 اسب‌بخار قدرت است که بر روی تریم GT-Line نصب خواهد شد. پیشرانه کوچکتر توسط گیربکس 6 سرعته دستی و یا اتوماتیک نیرو را به چرخ‌ها منتقل می‌کند و نمونه بزرگتر تنها با گزینه 6 سرعته دستی این عمل را انجام می‌دهد.

 

نظر دهید


در همین زمینه