شبکه‌های اجتماعی

لکسوس UX300e
لکسوس UX300e
بهبود 40 درصدی پیمایش

 

مطمئنا از UX300e به عنوان اولین خودرو الکتریکی لکسوس یاد می‌شود. این کراس‌اوور ساب کامپکت که نمونه بنزینی آن با چهره جدید در ماه می سال جاری معرفی شد، حالا دستخوش تغییرات بزرگی شده که آن را بهتر از قبل می‌کند. مانند نسخه بنزینی، این مدل نیز با اضافه شدن 20 نقطه جوش دیگر در ساختار بدنه آن، از استحکام بیشتری برخوردار شده است.


در کنار تغییرات فیزیکی، لکسوس پک باطری 54.4 کیلووات ساعت قدیمی را حذف و به جای آن پک باطری جدید 72.8 کیلووات ساعت را جایگزین آن کرده تا بتواند 40 درصد برد پیمایش بیشتری را بدست آورد. لکسوس می‌گوید با این تغییرات، UX300e جدید می‌تواند با یکبار شارژ کامل بیش از 450 کیلومتر برد مسافت در چرخه WLTC داشته باشد. نمونه قبلی در چرخه NEDC تنها 400 کیلومتر برد مسافت را به ثبت رسانده بود. نمونه الکتریکی از دمپرهای یاماها به صورت استاندارد، فرمان برقی اصلاح شده و کمک فنرهای اختصاصی این مدل استفاده می‌کند.


موتور الکتریکی نصب شده بر روی این مدل می‌تواند 201 اسب‌بخار قدرت و گشتاور فوری 300 نیوتن‌متر را به محور جلو منتقل کند. با توجه به کلاس و سایز خودرو وزن این مدل با 1900 کیلوگرم در دسته سنگین وزن‌ها قرار می‌گیرد.


تغییرات داخل کابین شامل تغییر سیستم اطلاعات و سرگرمی قدیمی با نمونه 12.3 اینچ جدید با گرافیک و رزلوشن بهبود یافته، تغییر محل کلید گرمکن صندلی‌ها از کنسول مرکزی به کنار لیور دسته دنده، پورت USB-C بالای نگهدارنده لیوان‌ها، پد شارژر وایرلس عمودی و نورپردازی LED کابین می‌شود. لکسوس می‌گوید ما توجه ویژهای به کاهش نویز و صدای داخل کابین داشته‌ایم و حالا بسته باطری بزرگتر ( که جای گذاری آن در کف خودرو صورت گرفته ) در عین عملکرد فنی بهینه، به کاهش دو برابری نویز و صدا نیز کمک می‌کند.


تحویل این خودرو برای بهار سال آینده در اروپا برنامه ریزی شده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه