شبکه‌های اجتماعی

نسل دوم ب‌ام‌و سری 4 با جلوپنجره کلیوی جدید معرفی شد
اتومبیل فارسی - نسل جدید ب‌ام‌و سری 4

جسور، زیبا و مدرن

نسل جدید ب‌ام‌و سری 4 همراه با جلوپنجره کلیوی جدید این شرکت معرفی شد. 4 جدید تغییرات بزرگی را پشت سر گذاشته است، دینامیک بهبود یافته، موتور شش سیلندر هیبریدی، طراحی تحول یافته و کابین جدید تنها بخشی از این تغییرات است.

 

طراحی ظاهری و داخل کابین

ب‌ام‌و مدتی است که در نام گذاری محصولات خود از کلمه سری استفاده نمی‌کند و به عنوان مثال عنوان THE 4 را به کار می‌برد. 4 جدید از زوایای مختلف دارای طراحی جسورانه، جذاب و عضلانی است و این دقیقا همان چیزی است که در مدل مفهومی 4 نیز شاهد آن بودیم. تغییرات اعمال شده در طراحی 4 جدید منجر به دستیابی به ضریب درگ 0.25 شده است. بارزترین ویژگی نسل جدید سری 4 را علاوه بر چراغ‌های کاملا تحول یافته و پیشرفته جلو و چراغ‌های L شکل عقب، باید در جلوپنجره کلیوی جدید ب‌ام‌و دانست که بر خلاف سایر محصولات ب‌ام‌و به صورت عمودی جانمایی شده است. این طراحی به نوعی بازگشتی از سوی این خودروساز باواریایی به شیوه طراحی جلوپنجره محصولات ب‌ام‌و در دهه 70 و 80 میلادی است. در دورانی که خودروسازان آلمانی در بحث طراحی با معضلات بزرگی دست و پنجه نرم می‌کنند و خبری از طراحی‌های جسورانه و ماندگار آن‌ها نیست، این تحول را باید یک سنت‌شکنی و آغاز تغییری مثبت دانست.

 

در داخل کابین نسل جدید سری 4 نیز با همان کابین راننده محور جدید ب‌ام‌و که در محصولات جدید این شرکت از جمله سری 3 به کار رفته مواجه هستیم. طراحی به روز و پیشرفته، استفاده از مواد با کیفیت بالا و پرهیز از شلوغی‌های بیش از حد در کابین از ویژگی‌های 4 جدید است.

نسخه 7 سامانهiDrive به همراه نمایشگر لمسی 8.8 اینچی، استفاده از یک نمایشگر 5.1 اینچی به عنوان نشانگر‌های پشت فرمان، سیستم ناوبری ابری جدید، سامانه هدآپ دیسپلی با پروژکتوری 70 درصد بزرگ‌تر از قبل و شبیه‌سازی سه بعدی محیط اطراف در نمایشگر پست فرمان از جمله فناوری‌های به کار رفته در داخل کابین 4 جدید است. لازم به ذکر است که مشتریان امکان سفارش نمایشگر 10.3 اینچی برای سامانه سرگرمی (مشابه نمونه به کار رفته در سری 3 جدید) و نمایشگر 12.3 اینچی به عنوان نشانگرهای پشت فرمان را نیز دارند.

 

{gallery}gallery/2020/2021 BMW THE 4{/gallery}

 

پبشرانه و قوای فنی

نسخه پایه 4 جدید شامل مدل‌های 430i و 430i xDrive به نمونه بهبود یافته پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توئین توربو ب‌ام‌و مجهز شده که توانایی تولید 255 اسب‌بخار قدرت و 399 نیوتون‌متر گشتاور را دارا است. این پیشرانه نسبت به نسخه قبلی خود 7 اسب‌بخار قدرت و 49 نیوتن‌متر گشتاور بیش‌تری تولید می‌کند که در نتیجه این ارتقا، مدل‌های 430i و 430i xDrive به ترتیب به 5.5 و 5.3 ثانیه زمان برای دستیابی به سرعت صد کیلومتر در ساعت از حالت سکون نیاز دارد.

قوی‌ترین نسخه 4 جدید که M440i xDrive نام دارد به پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توربوشارژ جدید همراه با یک موتور الکتریکی 48 ولتی مجهز شده است. این سامانه هیبریدی در مجموع 382 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. لازم به ذکر است که شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت M440i xDrive به طور رسمی 4.3 ثانیه اعلام شده است.

در بازارهای اروپایی چهار نسخه دیزلی شامل 420d، 420d xDrive، 430d xDrive و 440d xDrive. نیز در دسترس هستند که تمامی این مدل‌ها همانند نسخه‌های بنزینی از جعبه‌دنده 8 سرعته خودکار بهره می‌برند.

 

تعلیق و سامانه‌های کمکی

ب‌ام‌و برای 4 جدید کوپه یک سامانه تعلیق پیشرفته و بهبود یافته در کنار شاسی مستحکم‌ با تقسیم وزن 50:50 در نظر گرفته که تاثیر قابل توجهی در ویژگی‌های دینامیکی و عملکردی این نسل گذاشته است. 4 جدید کوپه 56 میلی‌متر در طول و 25 میلی‌متر در عرض افزایش اندازه و 56 میلی‌متر کاهش ارتفاع را نسبت به سری 3 تجربه کرده است. همچنین امکان سفارش سامانه تعلیق تطبیق‌پذیر M نیز برای 4 جدید امکان‌پذیر است.
در بخش ایمنی و سامانه‌های کمکی راننده نیز سامانه‌هایی نظیر هشدار برخورد از جلو و عقب، ترمز اضطراری خودکار، سامانه هشدار دهنده و کمکی حرکت بین خطوط، کنترل کروز هوشمند تطبیق‌پذیر و رادارهای جانبی برای 4 جدید در نظر گرفته شده است.

 

قیمت و زمان عرضه

ب‌ام برای مدل پایه 430i با محور محرک عقب برچسب قیمتی 45.600 دلاری، برای نسخه 430i xDrive رقم 47.600 دلار و برای نسخه M440i xDrive  قیمت 58.500 دلاری را در نظر گرفته است. عرضه 4 کوپه جدید از ماه اکتبر آغاز خواهد شد.

 

نظر دهید